اخراج یک معلم و روحانی اهل سنت از آموزش و پرورش پس از سی و چهار سال خدمت در بیرجند

به گزارش رسانک، در بهمن ماه ۱۴۰۱، با فشار وزارت اطلاعات شهرستان بیرجند، “علیرضا اصغری درمیان”، معلم و روحانی اهل سنت در این شهرستان پس از سی و چهار سال خدمت در آموزش و پرورش، طی حکمی از شغل معلمی کنار گذاشته شده و از آموزش و پرورش اخراج شد.

علیرضا در ۷ آبان ماه ۱۴۰۱، پس از یورش نیروهای اداره اطلاعات بیرجند به منزلش، بدون نشان دادن حکم قضایی بازداشت و در تاریخ ١٢ آبان ماه با قید وثیقه سنگین دو میلیارد تومانی تا زمان صدور حکم نهایی آزاد شد.

اتهامات این شهروند از سوی دادگاه ویژه روحانیت مشهد “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به رهبری” عنوان شده که به گفته یک منبع مطلع از آموزش و پرورش بیرجند، هیچ مدرک مستندی علیه او در دادگاه ارائه نشده و صرفاً بر اساس ادعا و گزارش اداره اطلاعات مطرح شده‌ که توسط علیرضا در جلسه دادگاه بدوی رد شده‌اند. 

بر اساس این گزارش، حدود سه ماه از اخراج و عدم پرداخت حقوق آقای اصغری درمیان گذشته و این در حالی است که وی با ۵٩ سال سن و دارای چهار فرزند، از بیماری قلبی نیز رنج می‌برد.

گفتنی است که وی هیچ منبع درآمد دیگری جز شغل معلمی نداشته و اکنون در شرایط بغرنج اقتصادی به سر می‌برد و با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده است.

لازم به ذکر است که این شهروند سال ها در منطقه لادیز بلوچستان نیز به عنوان معلم در آموزش و پرورش خدمت کرده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*