نامه سرگشاده خانواده مولوی عبدالمجید مرادزهی، روحانی بازداشت‌شده بلوچ‌ به سازمان‌های حقوق بشری 

به گزارش رسانک، خانواده مولوی عبدالمجید مرادزهی، روحانی سرشناس بازداشت شده بلوچ در نامه ای از سازمان های حقوق بشری و نهادهای بین المللی درخواست نمودند که جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار داده تا نسبت به حقوق زندانیان سیاسی پاسخگو شود. 

در این نامه آمده است که، “در هشتم مهر ماه ١۴٠١، مردم نمازگزار زاهدان در حالی که سجاده بر دوش داشتند بعد از نماز جمعه مورد اصابت گلوله های جنگی نیروهای نظامی قرار گرفتند و بالغ بر یکصد نفر به شهادت رسیدند و بیشتر از سیصد نفر مجروح و نقص عضو شدند!. 

متاسفانه یک ماه بعد، در ١٣ آبان ماه ۱۴۰۱ ، جمعه خونین دیگری در خاش بوقوع پیوست و چندین نفر دیگر به خاک و خون کشیده شدند!

بعد از وقوع این حوادث ناگوار هر انسان آزاده ای سکوت نخواهد کرد! در چنین شرایطی که مردم مظلوم در جمعه های خونین بلوچستان به خاک و خون کشیده شدند, مولانا عبدالمجید مرادزهی احساس مسئولیت نموده و چندین مصاحبه با شبکه های خبری بین المللی انجام داده و صدای مظلومیت مردم بی دفاع نمازگزار را به گوش جهانیان رسانیدند و خواهان اجرای عدالت و محاکمه آمران و عاملان این جنایت و فاجعه هولناک شدند. اما ظاهرا حکومت، صدای عدالت خواهی را تحمل نداشته و در ١٠ بهمن ماه، مولانا عبدالمجید مرادزهی را در یکی از خیابان‌های زاهدان به گروگان گرفته و بعد از آن به اداره اطلاعات مشهد انتقال دادند.

با توجه به اینکه جناب مولانا از ناحیه قلب و معده رنج می‌برند اما متاسفانه از تمامی حقوق اولیه انسانی خویش محروم هستند! و در سلول‌های انفرادی وزارت اطلاعات تحت شکنجه های روحی و جسمی قرار دارند و ممنوع الملاقات هستند!. 

وی چند دفعه که با خانواده تماس گرفتند در حد یکی دو دقیقه بیشتر اجازه تماس نداشتند و حتی در تماس‌هایی که داشتند برخی از اعضای خانواده اش را نیز نشناختند!!

از تمامی سازمان‌های حقوق بشری و بین المللی می‌خواهیم که جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهند تا حقوق زندانیان سیاسی را رعایت نماید و هر چه زودتر مولانا عبدالمجید مرادزهی را از اسارت آزاد نماید.

لازم به ذکر است مولوی عبدالمجید مرادزهی یکی از روحانیون سرشناس بلوچ و از مشاوران و نزدیکان مولوی عبدالحمید است که در تاریخ ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای اداره اطلاعات در یکی از خیابان های زاهدان با اتهام «تشویش اذهان عمومی و مصاحبه با رسانه های خارجی» بازداشت و یک روز پس از آن به مشهد منتقل شد که بازداشت وی واکنش مردم بلوچ را در پی داشت، بطوری که هر جمعه مردم در زاهدان و منطقه اسماعیل آباد خاش با سر دادن شعارهای اعتراضی خواستار آزادی این روحانی هستند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*