مولوی عبدالحمید: زندانیان سیاسی را آزاد کنید/ مشکلات هویتی و شناسنامه شهروندان بلوچ را حل کنید 

به گزارش رسانک، امروز جمعه ١٨ فروردين ماه ۱۴۰۲، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه زاهدان در خطبه های نماز جمعه، خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی اعم از زنان و مرد شد و به مسئله افراد بدون شناسنامه بلوچ پرداخت. 

امام جمعه دزاپ (زاهدان) از رژیم جمهوری اسلامی خواست که صدای مردم را بشنوند و با مردم کنار بیایند و دنبال یک طیف و قشر و مذهب خاصی نباشند چرا که مذهب گرایی کشور را به بن بست رسانده است.

مولوی عبدالحمید به مشکلات هویتی مردم بلوچ اشاره کرد و خواستار حل مشکلات آنان‌ و صدور شناسنامه برای این شهروندان شده و گفت: این شهروندان بی شناسنامه بدلیل نداشتن اوراق هویتی به ناحق بازداشت می شوند و از تمام حقوق شهروندی و اجتماعی خود محروم شده اند در صورتی که چند برادر و خواهر که فرزندان یک پدر هستند تعدادی شناسنامه دارند و تعدادی ندارند.

مولوی عبدالحمید افزود: آمران به معروف نباید به زنان بی حرمتی و با خشونت رفتار کنند، باید ببینند که چرا زنان اعتراض می‌کنند حتما در حق زنان ظلم شده است.

وی ادامه داد: نباید حکومت مردم را بخاطر اعتراض هدف تیراندازی قرار دهد چرا که اعتراض حق مردم هست و مردم مشکلات دارند حکومت باید ببیند مردم چه میخواهند و نظر مردم را اعمال کنند تا کشور از این بحران خارج بشود.

مولوی عبدالحمید در ادامه به مشکلات معیشتی و فقر حاکم بر جامعه اشاره کرد و گفت: وقتی فقر وجود داشته باشد مردم دین گریز می شوند اکثر مردم ایران معتقدند با این شیوه حکومت داری و زندانی کردن مردم مشکلات حل نخواهد شد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*