جلوگیری شماری از شهروندان بلوچ از تصرف زمین هایشان توسط یک شرکت متعلق به سپاه پاسداران در دشتیاری

به گزارش رسانک، امروز پنجشنبه ١٧ فروردین ماه ۱۴۰۲، شماری از شهروندان و کشاورزان بلوچ در باهوکلات از توابع شهرستان دشتیاری با تجمع و اعتراض، جلوی کار شرکت ماهان، متعلق به سپاه پاسداران را بر روی زمین های کشاورزی خود گرفتند.

بر اساس گزارش‌های دریافتی، سپاه پاسداران در ادامه طرح‌های اشغالگرانه خود چهار هزار هکتار از زمین های کشاورزان بلوچ را در منطقه باهوکلات مصادره کرده و قصد دارد با ایجاد کانال آب از سد روستای شیرگُواز آب را به زمین های مصادره شده برساند.

مجری این طرح، شرکت ماهان، با راه‌اندازی یک طرح کشاورزی و انحصار کشت، بسیاری از محصولات این منطقه را تحت پوشش قرار داده و در حال گسترش دادن فعالیت‌های تجاری سپاه می‌باشد.

خبرهای رسیده حاکی از آن است که صبح امروز بسياری از شهروندان با جلوگیری از ادامه کار این شرکت ابتدا توسط فرمانداری هشدار دریافت کرده‌اند و از طریق برخی معتمدین به آنها اطلاع داده شده تا روز شنبه با حضور در فرمانداری مذاکراتی در جهت حل مسئله انجام شود.

لازم به ذکر است که در سال‌های اخیر رژیم جمهوری اسلامی ایران در منطقه دشتیاری، زمین های بزرگی را از شهروندان بلوچ مصادره کرده و قصد دارد با استفاده از آب سد بزرگ پیشن کشاورزی این منطقه را کاملاً از دست کشاورزان خارج کند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*