فایل صوتی لو رفته از جانشین سازمان بسیج جمهوری اسلامی/ پیشنهاد برای تخریب مولوی عبدالحمید/ دستور خامنه‌ای برای تذکر به مولوی عبدالحمید

به گزارش رسانک، فایل صوتی که روز دوشنبه ۷ آذر ماه ۱۴۰۱، در کانال تلگرامی گروه هکری “بلک ریوارد” منتشر شده، مربوط به جلسه‌ای است که با حضور قاسم قریشی، جانشین سازمان بسیج مستضعفان با شماری از خبرنگاران رسانه‌های حکومتی برگزار شده است.

حاضران در این جلسه امنیتی پرسش‌هایی را از جمله درباره کشتن بعضی از افراد در داخل مسجد مکی دزاپ (زاهدان) مطرح کردند. یکی از حاضران در این جلسه تائید کرده که “قصور از طرف تیرانداز بالای پاسگاه بوده” و “متناسب” عمل نشده است.

قریشی در این فایل صوتی درباره مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی ،امام جمعه مرکز بلوچستان ،شهر دُزاپ گفت: «از اول انقلاب یک اشتباهی در سیستان و بلوچستان کردیم. به مولوی‌ها پر و بال دادیم و خان‌ها را زمین زدیم. اینها را اصلا آدم حساب نمی‌کردند.» او در ادامه افزود که بعد از دوم خرداد ولی به آنها میدان داده شد.

در این جلسه همچنین قریشی می‌گوید که مصطفی محامی، نماینده خامنه‌ای در بلوچستان و ستاد کل نیروهای مسلح گزارشی را درباره کشتار زاهدان به دفتر خامنه‌ای دادند و خامنه‌ای نیز در پاسخ به این گزارش خواستار آن شده که به مولوی عبدالحمید “تذکر” داده شود.

قریشی در ادامه می‌گوید محمدجواد حاج علی اکبری که به عنوان نماینده خامنه‌ای به زاهدان سفر کرده بود، به مولوی عبدالحمید “تذکر” داده است.

به گفته قریشی، خامنه‌ای همچنین دستور داده که از خانواده کشته‌شدگان “دل‌جویی” شود. جانشین سازمان بسیج در ادامه افزود که درباره معرفی کشته‌شدگان به عنوان “شهید” اختلاف نظر وجود داشته و خود او معتقد بوده که نباید آنها را “شهید” اعلام کرد تا خانواده‌ها را “مستمری‌بگیر و بدهکار نظام” کرد.

در این جلسه مدیران رسانه‌ها پیشنهاد می‌کنند که بر روی سخنان مولوی عبدالحمید علیه حقوق زنان تبلیغ شود.
یکی از حاضران ادعا می‌کند بیشترین تبعیض علیه زنان توسط اهل سنت در بلوچستان و سیستان اعمال می‌شود و زنان حتی به نماز هم نمی‌توانند بیایند و رفتار [سنی‌ها در سیستان و بلوچستان] با زنان بسیار “بدوی” است. او پیشنهاد می‌کند که از صحبت‌های قبلی عبدالحمید در مورد زنان باید استفاده شود.

(ویدئو از تلویزیون ایران اینترنشنال)

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*