مولوی ساداتی: آزادی مولوی کوهی مطالبه مردم و روحانیون است

به گزارش رسانک، روز جمعه ٢٧ آبان ماه ۱۴۰۱ ، امام جمعه شستون (سراوان) در خطبه های خود گفت: در گفتارها و رفتارها باید به بهترین شیوه عمل نمود و همه در جامعه مسئول هستند و کسانیکه از شخصیت ها و متنفذین و سران قوم و تاثیرگذاران جامعه هستند ، خصوصا آنچه بر مسئولان است ؛ توجه به مطالبات قانونی و نیازمندی های ملت ، حفظ کرامت و در نظر گرفتن حکمت و مصلحت و دور اندیشی است.

مولوی ساداتی اظهار داشت: در شرایط جاری کشور، در نگرش و عملکردها باید تجدیدنظر شود ، مشکلات و بحران ها همیشه بوده است اما آنچه مهم است نباید بی قانونی و اعمال سلیقه کرد بلکه باید خیرخواهی و تدبیر امور را در پیش گرفت و تغییر به وضعیت بهتر را به نفع ملت و کشور رقم زد.

مولوی ساداتی عنوان کرد: حجم زیاد “اعدام ها” نیز در کشور نه تنها بازدارنده نیست و معضلات را برطرف نکرده ، بلکه زمینه ساز مشکلات دیگر و عواقب ناگوار را برجای گذاشته است.

وی در ادامه سخنان گفت: آنچه اخیرا مولوی فضل الرحمن کوهی از زندان برای آزادی و حقوق قانونی خود عنوان کرده است ، درخواست مردم و خواست علما است که رسیدگی به آزادی ایشان تحقق یابد ، چنانچه در گذشته درخواست آزادی تعدادی از علما را داشته ایم و مورد موافقت قرار گرفته است ، آنچه زمینه ساز منافع ملی ، وحدت و امنیت و پیشرفت خواهد بود باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیر دارالعلوم زنگیان شستون در بخش پایانی سخنان تصریح کرد: مطالبات مردم و وقایع خونین خاش و زاهدان با صراحت بیان گردیده و انتظار رسیدگی است که با مشورت ها و گفتگوهایی که علما با شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید داشتند ، اتفاق نظر و مورد تاکید قرار گرفت و لازم بود مسائل و مشکلات مردم بالاخص واقعیت خونین اخیر خاش و زاهدان عنوان شود ، مطالبات مردم و حق خون شهدا و خانواده های آنان مورد رسیدگی قرار گیرد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*