حسین ثوری، اولین مقام عالی ورزشی، به صف مردم پیوست

به گزارش رسانک، حسین ثوری، رئیس فدراسیون بوکس ایران پس از انتقاد از رژیم جمهوری اسلامی و جنایاتی که در بلوچستان و ایران انجام داده، از ایران خارج شد.

حسین ثوری که اهل بلوچستان است در جریان رقابت‌های جوانان جهان به میزبانی اسپانیا، ضمن بیان انتقادات شدیداللحن از جمهوری اسلامی و همدلی با معترضان، از عدم بازگشت به ایران خبر داد.

وی تاکید کرد، وثیقه‌های میلیاردی که از اعضای تیم ملی جوانان که برای حضور در مسابقات جهانی آلیکانته‌ی اسپانیا از آنها گرفته شده است را پاره کرده و اعضای تیم اگر تصمیم به ماندن داشته باشند، مشکلی از بابت اجرای وثیقه‌ها ندارند.

بدنبال کشتار شهروندان بلوچ در جمعه سیاه بلوچستان (٨ مهر ماه ١۴٠١)، وی در یک پست اینستاگرامی در صفحه شخصی خود از کشتار مردم توسط جمهوری اسلامی انتقاد کرد و بابت آن از سوی نهادهای امنیتی به شدت تحت فشار و تهدید بوده است.

آقای ثوری یادآور شد که از لحاظ قانونی و از نگاه اتحادیه جهانی بوکس، او همچنان رئیس فدراسیون بوکس است و خود را به جای جمهوری اسلامی، رئیس فدراسیون بوکس ایران آزاد می‌نامد.

لازم به ذکر است که در طی ریاست وی در فدراسیون بوکس، ایران توسط یک بوکسور بلوچ دیگر به نام دانیال شه‌بخش، صاحب اولین مدال طلای تاریخ شد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*