بلوچستان دارای بالاترین نرخ بیکاری در ایران

رسانک/ استاندار غیربومی بلوچستان و سیستان ، حسین مدرسی خیابانی در نشست بررسی وضعیت تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد و بهزیستی استان با بیان اینکه استان در ردیف سه منطقه دارای بالاترین نرخ بیکاری در کشور است، اظهار داشت: راهکار موثر حل مشکلات این استان اشتغال است.

وی افزود: در بلوچستان دنبال ایجاد اشتغال هستیم و معتقدیم از محل ایجاد شغل بسیاری از آسیب ها و بزهکاری های اجتماعی استان رفع خواهد شد.

 استاندار بلوچستان و سیستان ادامه داد: پایین‌ترین نرخ پرداخت تسهیلات سپرده‌ها با ۵۸ درصد مربوط به بلوچستان و سیستان است که از بانک‌ها انتظار می‌رود تا پایان دی‌ ماه جاری این رقم را به میانگین کشوری برسانند چرا که شایسته نیست اعتبارات و تسهیلات ابلاغی برگشت داده شود.

سخنان استاندار غیربومی بلوچستان و سیستان در حالی مطرح می‌شود که در دهه های اخیر حتی یک شهروند بلوچ به عنوان استاندار بلوچستان انتصاب نشده و به همین جهت بسیاری از مردم و فعالان بلوچستان معتقدند که تا زمانی که تبعیض و نوع نگاه حاکمیت نسبت به ملت بلوچ تغییر نکند هیچگونه گشایی در جهت بهتر شدن وضع اشتغال و معیشت مردم بوجود نخواهد آمد و مسئولان بلندپایه فقط در حد گفتار درمانی سخن می گویند و عملکرد ندارند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*