مولوی عبدالحمید در نامه‌ای به علی خامنه ای: عزل مولوی گرگیج به هیچ وجه قابل توجیه و هضم نیست

به گزارش رسانک، در پی حکم عزل مولوی محمد حسین گرگیج از امامت جمعۀ آزادشهر، مولوی عبدالحمید با ارسال نامه‌ای به علی خامنه ای خواستار اتخاذ «تدبیر عاجل و حکیمانه جهت جلوگیری از بروز یأس و ناامیدی درمیان اهل سنت» شد. 

در این نامه که در ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۰ ارسال شده، آمده است: «مولانا محمدحسین گرگیج، امام‌جمعه اهل سنت آزادشهر و مدیر حوزه علمیه فاروقیه گالیکش، استاد تفسیر قرآن و از چهره‌های علمی و شاخص اهل سنت و دارای محبوبیت قابل ملاحظه‌ای بین آنان می‌باشد.» 

مولوی عبدالحمید تأکید کرده‌ که مولوی گرگیج در سخت‌ترین شرایط از وحدت حمایت کرده و سخنان بحث‌برانگیز ایشان هرگز به قصد توهین نبوده است.

در این نامه تصریح شده است: «عزل ایشان (مولوی محمد حسین گرگیج) از امامت جمعه موجب یأس و سرخوردگی جامعه اهل سنت شده و به هیچ وجه قابل توجیه و هضم نیست و تبعات جبران‌ناپذیری برای وحدت مسلمین دارد. تمام زحمات ایشان که برای ملت ایران کشیده است، نادیده گرفته شده است.»

مدیر دارالعلوم دزاپ در نامه‌شان یادآور شده‌اند که مقدسات اهل سنت بارها در کشور مورد اهانت قرار گرفته است و با وجود اینکه اهل سنت به حقوق قانونی خود نرسیده، اما به‌خاطر حفظ اخوت و برادری اسلامی و مصلحت کشور و نظام همیشه صبر و شکیبایی را اختیار نموده‌اند. 

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در پایان این نامه از علی خامنه ای خواسته‌ که «شخصا» در این مسئله ورود کند. 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*