اعلام تحریم‌های جدید دولت بایدن علیه ایران/ زندان مرکزی دُزاپ (زاهدان) جزو تحریم شدگان

به گزارش رسانک، روز سه‌شنبه ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۰، دولت ایالات متحده آمریکا نام هشت تن از مقام‌های دولتی، انتظامی و قضایی سابق و فعلی رژیم جمهوری اسلامی ایران و همچنین چهار نهاد انتظامی و قضایی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) اعلام کرد نام دوازده شخص و نهاد جمهوری اسلامی را بر پایه قانون تحریم‌های ماگنیتسکی به فهرست تحریم‌های جدید خود افزوده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین یگان‌های ویژه و نوپوی نیروی انتظامی،‌ زندان مرکزی اصفهان و زندان دُزاپ را نیز بدلیل “نقض های فاحش حقوق بشر” در فهرست تحریم‌های جدید خود قرار داده است.

حسن کرمی،‌ فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی، رضا موسوی اعظمی، از فرماندهان یگان ویژه، محسن ابراهیمی، از فرماندهان یگان نوپو از یک سو و علی همتیان و مسعود صفدری، نیروهای سپاه پاسداران و محمد کرمی از سوی دیگر، مقام‌ها و ماموران انتظامی و امنیتی تحریم‌شده هستند.

غلامرضا سلیمانی، فرمانده بسیج نیز که پیش‌تر در ژانویه ۲۰۲۰ تحت فرمان اجرایی ۱۳۸۷۶ (ارتباط با علی خامنه‌ای و بیت رهبری) تحریم شده بود، این بار ذیل فرمان اجرایی ۱۳۵۵۳ به خاطر نقض گسترده و فاحش حقوق بشر تحریم شده است.

صغری خدادادی، رئیس زندان قرچک و لیلا واثقی، فرماندار وقت شهرقدس در زمان اعتراضات آبان ۹۸ هم مقام‌های سابق و فعلی دولتی و قضایی هستند که از سوی آمریکا تحریم شده‌اند.

“اوفک” در همین زمینه تحریم‌های اعمال‌شده را مربوط به مقابله با کسانی خوانده که به تضعیف دموکراسی می‌پردازند و این اقدام را در راستای تعهد دولت آمریکا به دموکراسی عنوان کرده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*