جنایت نیروهای پاکستانی با عبور از مرز بلوچستان/ دو کشته و یک زخمی در پی تیراندازی نیروهای امنیتی پاکستان به سه شهروند مفقود شده در شهرستان سرباز

به گزارش رسانک، روز سه‌شنبه ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۰، نیروهای ارتش پاکستان با عبور از مرز بلوچستان و وارد شدن به قسمت غربی بلوچستان در منطقه پیرکاور شهرستان سرباز ، دو شهروند بلوچ را کشته و یک نفر را به شدت مجروح کردند.

هویت افراد جان باخته که اصالتاً از اهالی شرق بلوچستان میباشند “اسد بلوچ” فرزند ناصر ساکن مَند، “عبدالقادر بلوچ” اهل کلات و هویت فرد مجروح “خان محمد بلوچ” از زِهری بازار عنوان شده که توسط مردم محلی به بیمارستان منتقل شده است. 

بر اساس گزارش‌های دریافتی، “عبدالقادر” در سال ۲۰۱۹، “اسد” در اول جولای و خان محمد در هفدهم ژوئن همان سال توسط ارتش پاکستان ربوده شده اند. 

گفته می شود نیروهای رژیم جمهوری اسلامی پاکستان با عبور دادن این افراد، ده‌ها کیلومتر از مرز گذشته و قصد کشتن این سه شهروند را در این سوی مرز داشته اند که خان محمد بصورت معجزه آسایی پس از پیدا شدن توسط مردم محلی از مرگ نجات یافته است. 

ارتش پاکستان با ربودن و مفقود الاثر کردن شهروندان بلوچ در شرق بلوچستان قصد پایان دادن به انتفاضه ملت بلوچ را دارد که تاکنون ده‌ها هزار شهروند بلوچ کشته و مفقود شده اند. هر از چند گاهی اجساد برخی از این افراد در بیابان ها توسط مردم محلی پیدا می شود. 

در سال‌های اخیر دو رژیم حاکم در ایران و پاکستان همکاری های گسترده امنیتی را آغاز کرده اند که باعث شده بسیاری از مخالفین این دو رژیم که به دو طرف مرز پناهنده شده اند، با اشکال مختلف به قتل برسند. 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*