ضرورت هوشیاری ملی جوانان بلوچ در شرایط بحرانی کنونی

در سال های اخیر بلوچ و بلوچستان مورد هجمه ی همه جانبه ی رسانه های حکومتی و گاها فارسی زبان خارج نشین، سایت های خبری، روزنامه ها، کارگردانان و تندروها و افراطیون داخل استان بلوچستان و سیستان و مرکز نشین قرار گرفته اند تا رخدادھای تلخ در سرزمین مادری بلوچ ها به خود  بلوچ ھا نسبت داده و برعلیه ملت بلوچ انعکاس داده شود. 

تندروها و افراطیون و حتی برخی نمایندگان شهرهای داخل استان نیز تمام تلاش خود را جهت تخریب، تضعیف وحذف هویت تاریخی ی ملت بلوچ به کار برده اند. از طرح های استعمارگرانه ای همچون تقسیم بلوچستان گرفته تا حذف نام های تاریخی  شھر ھا واسامی ی اماکن و شخصیتھای این ملت در کوچه و برزن ها، که همگی بطور مشخص و برنامه ریزی شده  هویتِ تاریخی  ملت بلوچ را نشانه گرفته اند. 

بکارگیری   سیاست های نژادپرستانه در سرزمین های ملل تحت ستم در جغرافیای ایران طی قرن اخیر بر کسی پوشیده نمانده است. از بین بردن هویت های تاریخی  ملل غیر فارس در ایران با اعمال سیاستھای سیستماتیک یکسان سازی ملی ھمانند محرومیت کودکان از آموزش به زبان مادری، حذف و تحریف تاریخ واقعی این ملل در کنار فشارها، بازداشت ها، اعدام ها، تخریب محیط زیست، تحمیل فقر و محرومیت و… همگی بیانگر وجود حاکمیت ھای تمامیتخواه مستبد و متمرکزی  همچون جمهوری اسلامی بر پھنه  کشور تاریخا کٽیرالمله  ایران است.  

طرح ھای رژیم جمهوری اسلامی ایران و افراد وابسته به آن برای تقسیم سرزمین بلوچستان در این مقطع زمانی که طبعا با تقسیم جمعیت مردم ھمراه خواھد بود هدفی جز تضعیف و نابود کردن هویت ملت بلوچ در آن دیده نمیشود۰ دقیقا ھمانند ابتدای روی کار آمدن رژیم پھلوی در ایران، که بخش وسیعی از بلوچستان را به استان های مجاور یعنی  کرمان، هرمزگان و خراسان الحاق گردید،  هیچگونه نفعی برای ساکنان این مناطق نداشته است زیرا با کوچکتر شدن بلوچستان رژیم جمهوری اسلامی و مرکزگراها راحت‌تر میتوانند سیاست نژاد پرستانه “یکسان سازی ملی و فرهنگی” خود را به پیش ببرند.

موقعیت استراتژیک و مهم بلوچستان سبب شده تا “دولت پنهان این روزها در ایران” یعنی سپاه پاسداران از سال ۱۳۸۸ مسئول تامین امنیت استان بلوچستان و سیستان بشود که همین امر رژیم را بر آن داشته تا با استفاده از نیروهای افراطی و تندرو و البته نزدیک به ارگان های امنیتی داخل استان، بلوچستان را بار دیگر ناامن تر از پیش کنند تا با این پوشش امنیتی راحت تر بتوانند به  اجرای طرح نابودی هویت ملی بلوچ، ادامه دهند. 

 و ھم اکنون در دوران ریاست جمھوری ی آقای ابراھیم رئیسی و گماردن یکی از سران معروف سپاه پاسداران به عنوان استاندار بلوچستان، طرح ھای آمایش سرزمینی و جمعیتی ملت بلوچ  با جدیت بیشتری به پیش برده خواھند شد۰    

طرح از پیش آماده برای آمایش جمعیتی بلوچستان تحت عنوان “طرح توسعه سواحل بلوچستان” که در راستای تصرف سواحل بلوچستان  و اسکان غیر بومیان و وادار نمودن بومیان به مھاجرت از آنجا، ھدفی جز تصاحب و غارت بیشترمنابع و ذخایر زمینی و دریایی و بھره برداری ی از موقعیت استراتژیک تجاری و نظامی  بلوچستان را دنبال نمیکند۰  

آنچه که برای مردم بلوچ  و بویژه جوانان ملت بلوچ از غربی ترین تا شرقی ترین و از شمالی ترین تا جنوبی ترین نقاط بلوچستان، حائز اهمیت فراوان و قابل توجه بیشتر باید باشد “هوشیاریِ ملّی” است.

وظیفه پاسداری و نگهداری هویت بی نظیرتاریخی با این فرهنگ و ھنر غنی و بی نظیر، این زبان اصیل و پوشاک سنتی   فاخر که میراٽ تاریخی  هزاران ساله ی پیشینیان ملت بلوچ  میباشد، بر عهده نسل حاضر و بویژه جوانان ملت بلوچ نھاده شده است.  به سرانجام رساندن چنین مسئولیتی بجز با ھوشیاری ملی و مبارزه  مسالمت آمیز و مدنی سازمان یافته و پیگیرانه محقق نخواھد شد۰

برای حمایت از سازمان جوانان مردم بلوچستان از طریق لینک های زیر همراه شوید:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*