استانداری بلوچستان: کولبران مجاز به واردات ماهانه ٧٠٠ هزار تومان کالا هستند/ تلاش رژیم برای ایجاد اختلاف بین شهروندان شهرهای مختلف.

به گزارش رسانک، ماندانا زنگنه معاون اقتصادی استانداری بلوچستان و سیستان در نشستی ویژه اعلام کرد: هر کولبر می‌تواند تا سقف ۷۰۰ هزار تومان در ماه کالا صادر و وارد کند و این مبلغ برای هر خانوار کولبر به صورت ماهیانه دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

به گفته وی کولبران در بخش صادرات می‌توانند کالاهای خود را توسط خود یا وکیل قانونی دارای شرایط در گمرک بازارچه مرزی موقت اظهار و پس از ارزیابی گمرک و اعمال شرایط قانونی، بە مقصد کشور مقابل خارج کند.

در بخش واردات نیز، کالاها در سامانه جامع مرزنشینان ثبت و در نهایت پس از ارزیابی توسط گمرک و اعمال شرایط قانونی با “بهره بردن از تخفیف کامل سود بازرگانی” به صورت ماهیانه و یا به صورت تجمیعی سه ماهه ترخیص می‌شوند.

از سوی دیگر سپاه پاسداران و عوامل آن با ارسال فایل های صوتی در فضای مجازی، در تلاش برای ایجاد اختلاف بین شهروندان شهرهای مختلف بلوچستان میباشند. 

رژیم جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران با این ترفند می خواهند شهروندانی که در نزدیک مرز زندگی می کنند با کولبران و سوختبرانی که از سایر شهرها به سمت مرز می‌روند، اختلاف ایجاد کرده و به اهداف شوم خود ببرسند. 

هوشیاری و اتحاد مردم بلوچ می تواند نقشه های نظامیان غیربومی را نابود کند. شهروندان بلوچ از باز ارسال اینگونه فایل های تفرقه افکنانه جدا خودداری کنند و با بهره گیری از مزیت مرز به صورت مشترک، بار دیگر دشمنان بلوچ و بلوچستان را شکست دهند. 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*