نقدی بر روحانیون این روزها!!

✍ بشار زین الدینی

قطعا فیلم به خاک و خون کشیدن طنزپرداز معروف افغانستانی را دیده اید، که طالبان چگونه بعد از سلاخی ، پیکر بی جانش را تمسخرانه و بازی کنان بر روی زمین می کشاندند.

بعد از دیدن این صحنه‌ها بغض گلویم را گرفت و چند ثانیه ای چشمانم را بستم و به فکر فرو رفتم که چگونه میشود انسانی را که چندین سال لبخند بر روی لبان هم وطنانش آورده است اینگونه سلاخی کرد؟! به راستی اینگونه جنایت ها هرگز از اذهان عمومی پاک نخواهند شد.

اما خطرناک تر از آن دلسوزان و حمایت کنندگان این گروه های تروریستی میباشند که چشم بر روی این جنایت ها بسته اند.

برخی روحانیون با اسم و رسم دین و مذهب خواهان بهتر جلوه دادن طالبان هستند. آیا براستی دین اسلام همینگونه است یا خواهان صلح و سازش؟!

آیا دکان داران دین به این نتیجه رسیده اند که دیگر حنایشان برای مردم رنگی ندارد و با رجوع کردن به افکار طالبانیسم خواستار زدنِ میخی بر کرسی قدرتشان هستند؟!

اما باز هم بایستی خدا را شاکر بود که چهره های این افراد از پشت نقاب های آغشته به خون در آمده و برای اکثریت مردم برملا شده است.

در جامعه فردا و در سرزمین آزاد بلوچستان بایستی این افراد را فرسنگها دورتر از سیاست نگه داشت زیرا این قشر با سوءاستفاده از قدرت و تریبون برای خود از جنس مردم سنگری خواهند ساخت تا با خیالی آسوده و در بزنگاه مویی از سرشان جدا نشود!؟

برای بهتر شدن دنیای بهتر و فارغ‌ از افکار طالبانیسم بایستی اتحاد به وجود آورد و خام سخنان برخی از روحانیون نشد.

مسلما آن روز را خواهیم دید که ملت بلوچ با یک اسم و رسم و سرزمین و البته بدور از افکار افراط گرایانه در کنار هم زندگی خواهند کرد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*