مولوی ساداتی: توزیع اسلحه زمینه ساز قتل و سرقت شده است

به گزارش رسانک، روز جمعه ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، مولوی سید عبدالصمد ساداتی، امام جمعه شهرستان شستون (سراوان) با انتقاد از ناامنی های اخیر در استان بلوچستان و سیستان و شهرستان شستون ، ازدیاد اسلحه در دست نااهلان [که توسط ارگانهای حکومتی از جمله سپاه توزیع می شود] را زمینه ساز قتل و سرقتهای مسلحانه اخیر عنوان کردند.

مولوی ساداتی به چندین مورد قتل و سرقت های مسلحانه ای که اخیرا در شستون و مناطق اطراف در ماه رمضان را مورد اشاره قرار داد و گفتند: افرادی که مسلح هستند و جان و مال مردم را هدف قرار داده و آرامش جامعه را به هم زده اند باید شناسایی و دستگیر شوند.

وی خاطرنشان ساخت: تامین امنیت از مهمترین اهداف و نیازهای ضروری در هر جامعه است که دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی عهده دار تامین امنیت جان و مال مردم هستند به مسئولیت خود عمل نمایند و مردم در جهت امنیت همکاری نمایند.

امام جمعه شهرستان شستون اظهار داشت: افرادی که صلاحیت حمل اسلحه ندارند باید خلع سلاح شوند از آنجا که این سلاح ها دست افراد نالایق موجب سرقت و قتل و خوف و هراس مردم و از بین بردن امنیت جامعه شده است.

مولوی ساداتی اضافه کرد: استفاده از سلاح در مواقعی که حکم شرع و قانون  باشد مورد استفاده قرار می گیرد و برای حفاظت مردم در مقابل متجاوزان و دشمنان خدا و شروران و در تقابل دشمنان اسلام و کشور در جنگ است و برای ایجاد رعب و وحشت شهروندان و کشتن افراد بی گناه و سرقت اموال و ما یملک انها نیست.

مدیر دارالعلوم شستون ابراز داشت: شستون در گذشته شهری امن و حتی امن ترین شهر در استان و کشور بود و مردم این شهرستان مردمی نجیب و فهیم و آرام هستند که نمی خواهند شهرستان به ناامنی زبانزد باشد، امیدواریم نیروهای مخلص با قاطعیت در تامین امنیت و کنترل باید تمام تلاش خود را بکار گیرند.

لازم به ذکر است که از ابتدای سال جاری تاکنون دستکم بیست شهروند بلوچ در ناامنی های اخیر بدست افراد مسلح کشته شده اند. بسیاری از فعالان سیاسی و اجتماعی بلوچ معتقدند که اکثر این افراد از عوامل رژیم جمهوری اسلامی ایران هستند که در صدد پیشبرد اهداف نیروهای امنیتی مانند سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات جهت ناامن کردن منطقه اقدام می کنند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*