گزارشی از کنفرانس قرارداد هسته‌ای ایران و تأثیرات آن بر منطقه/ شركت ناصر بليده اى از بلوچستان در این كنفرانس

به گزارش رسانک، روز پنجشنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ ، پارلمان اروپا با تلاش انجمن حمایت از اقلیت‌ها، کنفرانسی را در قالب وبینار با موضوعات انتخابات در ایران، قراداد اتمی با ایران و تأثیرات آن‌‌ها بر خاورمیانه به صورت آنلاین برگزار نمود.

این کنفرانس به ریاست آقای فولویو مارتوچیلو (Fulvio MARTUSCIELLO) نماینده‌ی پارلمان اروپا از ایتالیا و گردانندگی خانم مانیل مسالمی (Manel Msalmi) مشاور پارلمان اروپا انجام پذیرفت.

مهمانان سخنران در این کنفرانس ۱۲ نفر بودند که به عنوان کارشناس، فعال سیاسی و حقوق بشری در آن حضور داشتند.

مهمانان شرکت کننده نیز از کشورهای مختلفی چون عراق، بحرین، سوریه، اسرائیل، هلند، بلژیک، انگلیس و آمریکا بودند.

در این کنفرانس نمایندگانی از احزاب و سازمان‌های متعلق به ملت‌های بلوچ، تورک و عرب الاحواز شرکت داشتند و به دفاع از منافع مردم خود سخن گفتند.

 آقای ناصر بلیده ای دبیرکل حزب مردم بلوچستان از جمله سخنرانان این نشست بود.

آقای فولویو مارتوچیلو کنفرانس را با سخنرانی خود و در مخالفت با عقد هر گونه قراداد با ایران آغاز نموده و اظهار داشت که رژیم جمهوری اسلامی ایران در سایه‌ی چنین قرادادی به سیاست سرکوب مردم در ایران و کشتار و ترور در سطح جهانی مانند گذشته ادامه خواهد داد.

ایشان همچنین به اقدامات تروریستی رژیم در اروپا و ربودن مخالفان نظام از کشورهای همسایه همچون عراق، عمان و ترکیه اشاره نموده و خواستار منزوی نمودن هر چه بیشتر ایران در سطح جهانی و بخصوص از سوی اروپا شد.

اسامی تعدادی از سخنرانان:

– خانم مانیل مسالمی رئیس انجمن اروپایی برای دفاع از حقوق اقلیت‌‌ها در بروکسل

-آقای سید لوکاسیان (sid Lukkassen)، نویسنده و فیلسوف هلندی

-آقای ناصر بلیده‌ای دبیرکل حزب مردم بلوچستان​

-آقای سعید حمدان دبیرکل جنبش عربی برای آزادی اهواز

-آقای صالح کامرانی رهبر حزب مرکزی آذربایجان و وکیل حقوق بشر

-آقای اِلی پیرز مشاور سیاسی و رییس سابق کمپین سیاسی در آمریکا و رئیس کنیون گروپ  (Kinyon Group)

– آقای خلف الکعبی رئیس کمیته‌ی خارجی و مبارزه‌ی اعراب برای استقلال احواز

– آقای فیصل فولاد دبیرکل دیدبان حقوق بشر بحرین

آقای ناصر بلیده‌ای در سخنرانی خود اظهار داشتند: “همانگونه که در بخش معرفی شرکت‌کنندگان گفتند که من از بلوچستان هستم، من متعلق به بلوچستانم. بلوچستان سرزمینی است که در طی چند ماه اخیر ۲۰ جوان بلوچ به صورت غیرقانونی به چوبه‌های دار سپرده شده‌اند. در واقعه‌ی کشتار سوختبران در ماه فوریه، شاهدان عینی از کشتار نزدیک به ۴۰ نفر جوان سوختبر سخن به میان آورده‌اند که به دلیل تغییر سیاست نقل و انتقال سوخت دولت و ایجاد رعب و وحشت صورت پذیرفت.

 وی ادامه داد: تعدادی از مردم بلوچستان در اعتراضات سراسری به کشتار وحشیانه‌ی سوختبران بی‌دفاع بلوچ، توسط نیروهای امنیتی به قتل رسیدند و صدها نفر دستگیر و روانه‌ی زندان‌ها شدند.

ناصر بلیده‌ای دبیر کل حزب مردم بلوچستان اظهار داشت: موضوع نشست امروز قرارداد اتمی است که به آن بر می گردم؛ رژیم ایران از ابتدای روی کار آمدن در صدد ایجاد یک حکومت مذهبی ایدئولوژیک با هدف صدور انقلاب بود. جمهوری اسلامی ایران در داخل کشور در کنار دیگر نیروهای سرکوبگر، بسیج را برای سرکوب مخالفان داخلی ایجاد نمود. برای صدور انقلاب، دخالت در کشورهای همسایه و بی‌ثبات کردن آن‌ها، سپاه قدس را تأسيس كرد. هدف نهایی رژیم ایران آوردن تغییرات در خاورمیانه و ایجاد منطقه‌ای از آن است که رهبری و هژمونی فرهنگی و مذهبی رژیم حاکم در ایران در آن اعمال شود.

دبیر کل حزب مردم بلوچستان گفت: خمینی به عنوان بنیانگذار و اولین رهبر جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی‌های خود اعلام داشته است که برای حفظ نظام ما می‌توانیم از نماز و حج بگذریم. او فتوا داده بود که برای حفظ نظام همسایه از همسایه جاسوسی کند.

نمایندگان رژیم در سطح بین‌المللی ادعا می‌کنند که رژیم ایران قصد تولید بمب اتم ندارد، زیرا رهبر کنونی ایران علی خامنه‌ای در یک فتوا، تولید و استفاده از بمب اتم را ممنوع و حرام اعلام کرده است. این در حالی است که حفظ نظام در ایران برای رژیم مهمترین وظیفه است نه اجرای یک فتوا که همیشه می‌شود آن را اصلاح نمود و تغییر داد.

وی گفت: جالب اینجاست که رهبرانی از آمریکا مانند رئیس جمهور سابق آقای باراک اوباما و وزرای خارجه‌ی سابق، خانم هیلاری کلینتون و آقای جان کری نیز برای توجیه قراداد هسته‌ای با ایران از این فتوا سخن به میان آورده‌اند.

ناصر بلیده‌ای تصریح کرد: “رژیم ایران طبق اظهارات تعدادی از کارشناسان بیش از دو میلیارد دلار روی پروژه‌ی اتمی سرمایه‌گذاری کرده است. مطمئناً از مبلغ سرمایه‌گذاری و پروژه‌ی اتمی خود با اعلان یک فتوای قابل تغییر و امضای یک توافقنامه صرف نظر نخواهد کرد.

قطعاً زمانی که رژیم به تکنولوژی تولید بمب اتم برسد، رهبر کنونی و یا رهبر بعدی فتوای کنونی را نظر به اصل تقیه باطل و فتوای جدید تولید یا استفاده از بمب اتم را برای حفظ نظام صادر خواهد کرد تا نظام حفظ شود.

رژیم هم‌ اکنون که به بمب اتمی دست نیافته است، بر بسیاری از کشورهای عربی تسلط یافته است. جمهوری اسلامی ایران در عراق بانفوذ ترین کشور است. بر بخش بزرگی از یمن کنترل دارد، در سوریه هر جا که بخواهد پایگاه نظامی ایجاد می‌کند، دولت لبنان را منفعل و زمین گیر کرده و ارتش خود یعنی حزب‌الله لبنان را در آنجا ایجاد نموده است.  

رژیم هیچگاه پنهان نکرده است که می‌خواهد سیستم‌های پادشاهی در کشورهای خلیج را تغییر بدهد و اسرائیل را از صفحه‌ی روزگار محو نماید.

با دستیابی به بمب اتمی، رژیم مطمئناً برای دستیابی به آرزوی بنیانگذار خود خمینی در تسلط به مکه و مدینه و فتح اورشلیم تلاش‌های بیشتری خواهد کرد. رژیم هم‌اکنون بر کربلا، نجف و بغداد کنترل دارد.

تغییر رژیم منافع مشترکی را برای مردم ساکن ایران و مردم کشورهای همسایه و دولت‌های منطقه در پی خواهد داشت. اما نباید چشم‌ها را بر این واقعیت بست که اکثریت جمعیت ایران غیر فارس بوده و از ملت‌هایی هستند که به آن‌ها ستم می‌شود. آقای حمید حاجی بابایی وزیر آموزش پرورش وقت ایران در سال ۲۰۰۹ میلادی در سخنانی اظهار داشتند که زبان مادری بیش از هفتاد درصد از کودکان دانش آموزی که سال تحصیلی را آغاز می‌کنند فارسی نیست. این اظهارات آقای حاجی بابایی نشانگر آن است که جمعیت ملت فارس حدوداً معادل سی درصد جمعیت کشور بوده و در مجموع خود در اقلیت قرار دارد. ملت‌های خارج از حاکمیت که خود را ملت تعریف می‌کنند و برای رسیدن به حقوق ملی خود چون برابری ملی بر بنیاد حاکمیت و حق تعیین سرنوشت مبارزه می‌نمایند،‌ در اقلیت قرار ندارند.

هرگونه تغییر در ایران تنها زمانی می‌تواند به ثبات و امنیت در منطقه کمک نماید که ملت‌های خارج از حاکمیت برای قدرتمند شدن حمایت شوند تا بتوانند به حق حاکمیت مردم خود و حق تعیین سرنوشت خود نایل گردند.

امروز در اسرائیل روز یادآوری و برای مسلمانان آغاز ماه رمضان است. منطقه‌ی خاورمیانه با توجه به موقعیت جغرافیایی و منابع سرشار خود در شرایط صلح و ثبات می‌تواند به یکی از موفق‌ترین و مرفه‌ترین مناطق دنیا تبدیل شود.

در چنین روزی من گفتارم را با آرزوی منطقه‌ای بدون رژیم جمهوری اسلامی ایران و صلح در میان مردم همه‌ی مناطق و همزیستی مسالت‌آمیز در میان تمامی ملت‌ها و مذاهب منطقه به پایان می‌برم.”

در پایان نشست گرداننده‌ی جلسه خانم مانیل مسالمی در یک جمع‌بندی مهمترین نکات کنفرانس را به شرکت کنندگان ارئه نمودند. کنفرانس با تشکر آقای سعید حمدان از سخنرانان و شرکت کنندگان به پایان رسید.

حزب مردم بلوچستان

۱۴ آوریل ۲۰۲۱

https://www.ostomaan.org/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*