دیپلماسی چین کمونیست و ایران به ظاهر اسلامی چیست؟

✍🏻میر چاکر بلوچ 

از چند سال پیش زمزمه قرارداد چین کمونیست با ایران در زمینه های مختلف مورد بحث قرار گرفت که مردم ایران واکنش های تندی نسبت به آن داشتن و با ترس اعتراضات و حمایت دولت ترامپ از مردم معترض ایران، این قضیه مسکوت ماند.

اما پس از روی کار آمدن دولت بایدن و جمهوری خواهان در ایالات متحده آمریکا این قرارداد دوباره مورد بحث قرار گرفت ولی اینبار با طرح بستن فوری قرارداد بین ایران و چین.

در واقع حکومت دیکتاتور جمهوری به ظاهر اسلامی ایران با چند هدف به فروش ایران تن داده است:

۱_جانشینی مجتبی خامنه ای 

۲_روی کار امدن یک نظامی بعنوان رئیس جمهوری بعدی

۳_ترس از احتمال کودتا بین نظامیان ایران پس از انتخابات و جانشینی مجتبی خامنه ای

۴_حمله نظامی خصوصاً از قسمت جنوبی که به دریا منتهی می‌شود. 

اینها برخی از اهداف حکومت دیکتاتوری خامنه‌ای نسبت به قرارداد چین، در صورتی که در اصل ۱۵۳ قانون اساسی جمهوری به ظاهر اسلامی ایران ميباشند. 

هر گونه قرارداد که موجب سلطه بیگانه بر منابع طبیعی و اقتصادی، فرهنگ، ارتش و دیگر شئون کشور گردد ممنوع است.

اما چون هدف دیکتاتور بزرگ برای اهدافش که بالا ذکر شد است برایش صندلی جانشینی از همه چیز مهمتر است، تن به این قرار داد داده است و بخشی از این قرار داد انتقال پنج هزار نیروی نظامی چین به دریای بلوچستان است اما دیپلماسی جدید چین برای اینکه کسی نباید از مفاد این پیمان یا قرارداد خبردار شود چون موجب اعتراضات شدید مردم خواهد شد و چین و حکومت دیکتاتوری خامنه‌ای از همین می‌ترسند که مردم همراه با کودتای نظامی به خیابان های بیایند.

خامنه ای دیکتاتور خیلی وقت است که کشور را مأمن تروریست های حشد شعبی، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستانی، انصار الله یمن، القاعده و طالبان قرار داده و بخشی بزرگی از درآمد مالی ایران را به جیب این گروههای تروریستی برای ناامن کردن منطقه و بقای خود واریز می‌کند.

اما آنچه که برای ما مهم است فهمیدن بخشی از این قرارداد است که بخش بزرگی از منابع مالی ایران که حق مردم بلوچستان است بطور مجانی به جمهوری کمونیست چین قرار داده میشود.

بهترین راه مقابله با اینگونه اعمال دیکتاتور خامنه‌ای نرفتن به پای صندوق های رای و آمدن در کف خیابان جهت اعتراض به اینگونه رفتارها و قراردادها و فروختن ایران توسط دیکتاتور بزرگ آقای خامنه ای است.

راه مذاکره و دیگر راه ها پاسخ نخواهد داد بجز آمدن و ریختن به خیابان ها جهت گرفتن حق خود و اگر این اتفاق نیفتد مطمئن باشیم که اقلیم بلوچستان به چین و شمال آن و دریای خزر به روسیه هبه(هدیه) داده خواهد شد و منتظر عواقب بدتر از این هم باشیم.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*