بحران آب در شهرستان سیرکان/چاه‌های ۵۳ روستا نیمه فعال شده‌اند

رسانک/ اوضاع منابع آبی شهر سیرکان از توابع شهرستان شستون نامناسب است و اهالی این منطقه از وضعیت موجود ناراضی و گله‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بلوچستان و سیستان در این خصوص گفت: هم اکنون چاه آب شرب شهر سیرکان دچار افت شدید شده و در صورت عدم بارش طی یک ماه آینده کاملاً از مدار خارج شده و در این صورت شهر نیازمند آبرسانی سیار خواهد شد. 

علیرضا قاسمی با بیان اینکه اکثر چاه‌های تأمین آب در منطقه یا خشک شده یا در حال خشک شدن هستند، افزود: در حال حاضر چاه‌های ۵۳ روستای دارای تأسیسات آب آشامیدنی نیمه فعال شده‌اند و در بعضی از روستاها آبرسانی سیار آغاز شده است که این کار جوابگوی نیاز آبی اهالی این روستاها نیست و لازم است ستاد بحران استان نسبت به تأمین و اختصاص اعتبار لازم برای اجاره تانکر آبرسانی سیار و ابلاغ اعتبار لازم برای کف‌شکنی و لایروبی چاه‌ها و یا حفر چاه جایگزین اقدام کند.

سیرکان به عنوان شرقی ترین شهر استان بلوچستان و سیستان در فاصله ۹۵ کیلومتری شهر شستون و مرکز بخش بم پشت این شهرستان قرار دارد؛ سیرکان دارای جمعیتی بیش از سه هزار نفر بوده که از سال ۱۳۸۰ تبدیل به شهر شده ولی هیچگونه زیرساخت مناسب شهری ندارد. 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*