دزاپ؛ در وضعیت خطرناک ویروس کووید ۱۹ قرار گرفت

رسانک/ بیماری کووید۱۹ از ابتدای ورود به بلوچستان امان مردم را بریده است و حال ویروس جدید جهش یافته که سریع تر از قبل در حال شیوع است، از یک طرف مسئولین ناکام در مدیریت صحیح و از سوی دیگر هم مردم پایبند پروتکل های بهداشتی نیستند و با این اوصاف شرایط خطرناک تر از قبل میباشد. 

امروز چهارشنبه، ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۰، مدیرکل مدیریت بحران استانداری‌ بلوچستان و سیستان گفت: شهرستان دزاپ به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در وضعیت قرمز کرونا و ۱۰ شهرستان دیگر استان در وضعیت نارنجی قرار گرفته است. 

علیرضا شهرکی اظهار داشت: بر اساس تصمیمات اتحاذ شده محدودیت های لازم به ادارات، اصناف و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ و از فردا اجرایی خواهد شد به طوری که در شهرهای قرمز تا یک سوم کارکنان برای خدمات ضروری می‌توانند حضور داشته باشند و بقیه به صورت دورکاری فعالیت کنند.

وی ادامه داد: هم اینک شهرستان های نصرآباد (زابل)، پهره، بنپور، چهبار، کنرک و دشتیاری در وضعیت نارنجی و شهرستان های واش، تپتان، دلگان، شستون، سرباز و راسک در وضعیت زرد قرار دارند.

شهرکی گفت: ابتلا به کرونا در استان روند صعودی گرفته بطوریکه با افزوده شدن ۹۲ مورد جدید شمار مبتلایان به این بیماری در بلوچستان و سیستان به ۲۸ هزار و ۹۹۲ نفر رسید. 

وی بیان کرد: همچنین تاکنون یکهزار و ۲۰۱ نفر در بلوچستان و سیستان براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*