مُلا کمال بلوچ، چهره ای که قطعا فراموش نخواهد شد

رسانک/ مُلا کمال بلوچ یکی از ریش سفیدانی است که در سال های اخیر با دلسوزی و پادرمیانی های خود آتش اختلافات بسیاری از طوایف را خاموش کرده است. 

این در حالی است، سپاه پاسداران که از سال ۸۸ به صورت رسمی امنیت بلوچستان را بر عهده گرفته است با در اختیار گذاشتن سلاح بین برخی از افراد، همواره آتش کینه و دشمنی را بین طوایف روشن کرده است. 

اما چهره هایی همچون ملا کمال با نگرش زیبای انسانی و سطح آگاهی بالایش توانسته با پادرمیانی و میانجیگری به هم خون خود بگوید: “در کنار همسایگانی همچون ایران، افغانستان و پاکستان دیگر بس است این همه کشت و کشتار؛ بایستی بار دیگر بدنبال پیروزی و صلح در کنار یکدیگر باشیم تا بتوانیم جامعه ای عاری از کشت وکشتار  و اختلاف داشته باشیم.” 

ملا کمال در راه ایجاد صلح پایدار در بلوچستان با سختی های زیادی از جمله تلاش های مکرر رژیم جمهوری اسلامی ایران و ارگان های امنیتی و نظامی برای کشتن وی مواجه بود است.

در میان تلاش های دشمنان ملت بلوچ، اما نکته امید بخش این است که این نفرت پراکنی و اختلاف افکنی مذبوحانه از سوی تندروهای حکومتی، آگاهی ملت بلوچ و ریش سفیدانی همچون ملا کمال را بالاتر برده و این امر موجب بیداری ملت بلوچستان شده است. 

این را باید بدانیم که یکی از سیاست های غیر انسانی رژیم جمهوری اسلامی ایران در بلوچستان همواره ایجاد اختلاف بوده است و این ما هستیم که با آگاهی کامل می‌توانیم جلوی این سیاست غلط ایستادگی و مقاومت کنیم. 

بسیاری از فعالان بلوچ با پلتفرم هایی همچون فضای مجازی و حقیقی در تلاش برای خنثی کردن این سیاست های ضد حقوق بشری رژیم حاکم در بلوچستان هستند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*