آتش زدن سوخت سوختبران بلوچ توسط سپاه پاسداران در منطقه مرزی شستون (سراوان)

رسانک/ سپاه پاسداران بعد از جنایت کشتار سوختبران در اسفند ماه ۱۳۹۹ در منطقه بم پشت شستون که باعث کشته و زخمی شدن ده ها سوختبر بلوچ شد، اکنون با آتش زدن سوختی که سوختبران قصد انتقال آن را داشتند باز هم در حال تداوم جنایات خود میباشد.

در ویدئویی که روز دقیق ضبط آن در نوروز ۱۴۰۰ مشخص نیست، سپاه پاسداران در نقطه صفر مرزی کله گان شستون سوخت توقیف شده از سوختبران بلوچ را در مقابل آنها به آتش کشیده است. 

 سپاه پاسداران با اجرای طرح رزاق و گرفتن مبالغ هنگفت از سوختبران بلوچ به ظاهر به آنها اجازه تردد می دهد، اما پشت پرده ،  با وجود شواهد و مدارک در تلاش برای انحصاری کردن سوختبری است.

سپاه پاسداران که خود اصلی ترین عامل جنایت ها میباشد، سالانه هزاران لیتر سوخت از طریق همین مرز ها به کشور پاکستان ارسال میکند، اما سوختبران بلوچ که به ناچار به این کار پر خطر روی آورده اند هر باره آماج گلوله های این ارگان میشوند. 

جنایت های سپاه پاسداران بر هیچکس پوشیده نیست که با اعتراض زیادی از مردم و فعالان بلوچ به همراه شده ولی سپاه پاسداران همچنان به جنایت های خود ادامه میدهد.

لازم به ذکر است که گزارش هایی حاکی از آن است که سپاه پاسداران همانند سیاست های دیرینه خود با ایجاد اختلاف و تفرقه پراکنی بین ساکنان مختلف شهرها و نیز سوختبران در تلاش برای ایجاد درگیری و تفرقه بین بلوچ ها است. 

هوشیاری مردم در این وضعیت می تواند سیاست های این ارگان نظامی_حکومتی را نقش بر آب کند. 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*