معوقات مزدی کارگران خطوط ابنیه فنی راه آهن «جنوب شرق زاهدان»

به‌ گزارش رسانک، کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق زاهدان (دزاپ)، از عدم پرداخت معوقات مزدی خود خبر دادند.

به گفته این کارگران؛ آن‌ها درحالی مطالبات مربوط به دو ماه حقوق و عیدی خود را از کارفرما دریافت نکرده‌اند که کارفرمای یکی از شرکت‌های ریلی قبل از آغاز سال جدید مبلغ ۲میلیون تومان و یک و نیم میلیون تومان هم پنجم فروردین ۱۴۰۰ به حساب کارگران به صورت علی‌الحساب واریز کرده است.

آنها با بیان اینکه کارفرما مشخص نکرده پولی که به حساب کارگران واریز کرده بابت کدام مطالبات کارگران بوده است، افزودند: شنیده‌ایم پیمانکار همه منابع مالی پرداخت حقوق و عیدی کارگران ابنیه فنی جنوب شرق را از شرکت راه‌آهن دریافت کرده است اما چرا به حساب کارگران واریز نکرده را مطلع نیستیم!

به گفته کارگران، عدم پرداخت دستمزد و عیدی باعث سلب آرامش آن‌ها شده به نوعی که خجالت‌زده خانواده‌هایشان شده‌اند.

آنها تاکید کردند: خواسته کارگران ابنیه فنی جنوب شرق از پیمانکار این است که هرچه سریعتر نسبت به پرداخت کامل حقوق و عیدی‌ها اقدام کند تا سهم و دین خود را نسبت به این قشر مظلوم و خدمتگزار ادا کرده باشد. هرچند که دریافت حقوق و عیدی در زمان مناسب و به موقع خود حق طبیعی کارگران راه‌آهن است.

کارگران در خاتمه اضافه کردند: به جز تعویق حقوق عیدی، سنوات اسفند ۹۹ به همراه بن “ماه رمضان” سالهای ۹۸، ۹۹ و حق لباس کار ما پرداخت نشده است. در عین حال در زمینه بیمه تامین اجتماعی هم کارگران با مشکل روبرو هستند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*