محکومیت آزار جنسی دو کودک ترکمن و سرکوب اعتراضات مردم منطقه

در پی آزار جنسی دو کودک ۷ و ۸ ساله‌ی ترکمن توسط نگهبان سد گلستان که از افراد وابسته به سپاه پاسداران بوده و برای مدتی تحت عنوان ‘مدافع حرم’ در جنگ سوریه حضور داشته است مردم ترکمن دست به تجمعات اعتراضی زدند. 

رژیم جمهوری اسلامی به جای گوش فرادادن به مطالبات برحق مردم معترض و احقاق حقوق انسانی این کودکان، ضمن گسیل نیروهای سرکوب خود به منطقه، ضرب و شتم معترضان و بازداشت نمودن تعدادی از آن‌ها به سیستم قضایی سراپا فاسد خود امر نمود تا اعلام نماید آزار جنسی‌ای در کار نبوده و متهم به آدم ربایی مبادرت نموده است؛ رژیم همواره در پی رفع اتهام از عوامل وابسته به خود بوده است.

رژیم جمهوری اسلامی بارها به مردم بی‌دفاع ترکمن حمله ور شده و به سرکوب این ملت مظلوم دست زده است. کشتار مردم ترکمن صحرا در سال‌های اول بعد از انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

حزب مردم بلوچستان ضمن محکومیت آزار جنسی این دو کودک خردسال، محکومیت سرکوب مردم معترض ترکمن و همراهی با آن‌ها از جامعه‌ی جهانی و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری می‌خواهد رژیم ایران را وادار نمایند تا به تعهدات بین‌المللی خود در ارتباط با حقوق بشر عمل نموده و مطابق موازین پذیرفته شده‌ی جهانی در این ارتباط عمل نماید. 

حزب مردم بلوچستان 

مارچ 2021

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*