کشته و زخمی شدن چهار نفر پس از سناریوی سپاه پاسداران در شستون

#تکمیلی

به گزارش رسانک، امروز یکشنبه ۱ فروردین ماه ۱۴۰۰ در پی انفجار بمب صوتی کار گذاشته شده بر روی یک موتور سیکلت، در بلوار “مولوی عبدالعزيز ساداتی” به سمت میدان کوزه شهر شستون (سراوان)، یک رهگذر کشته و یک نفر دیگر به همراه دو نفر از بسیجی ها زخمی شدند.

هویت فرد کشته شده محمدامین دهواری فرزند علیرضا اهل آسپیچ شستون توسط رسانک محرز گشته است. علاوه بر محمدامین یک رهگذر زن نیز زخمی شده است. 

هدف اصلی این بمب‌گذاری فردی با نام [اختصاری] “الف. ص” که از طرف مردم به عنوان مهره سپاه پاسداران شناخته می‌شود؛ بوده که به همراه یک نفر دیگر با نام محمد عبدین اهل روستای گروکان در منطقه بم پشت در این حادثه زخمی شده اند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حادثه را نپذیرفته ولی بسیاری از فعالان سیاسی بلوچ این حادثه را بی ربط به اعتراضات اخیر مردم بلوچستان علیه رژیم جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران نمی دانند. این فعالان سیاسی معتقدند که سپاه پاسداران با این اینگونه سناریوها و اقدامات علاوه بر ایجاد ناامنی برای شهروندان و فضای امنیتی در شهرهای بلوچستان، در تلاش برای مسدود کردن کامل مرز و نتیجتاً انحصار کامل سوختبری میباشد. 

پس از اعتراضات مردمی در بلوچستان نسبت به کشتار سوختبران بلوچ توسط سپاه پاسداران در منطقه مرزی “شَمسر” بم پشت از توابع شهرستان شستون در ۴ اسفند ماه ۹۹، بازداشت های گسترده ای توسط نیروهای امنیتی و نظامی در شهرهای مختلف بلوچستان صورت گرفته است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*