تعطیلی ده ساله مدرسه یک روستا در شهرستان راسک بدلیل نبود معلم

به گزارش رسانک، مدرسه روستای “تَل سر” در بخش پیشن از توابع شهرستان راسک پس از گذشت ده سال بدلیل نبود معلم همچنان تعطیل است.

به گفته دانش‌‌آموزان، مدرسه روستا معلم ندارد و همین باعث شده آنها دور از تحصیل شده و با اینکه مدرسه دارند مجبور باشند برای تحصیل علم به روستاهای مناطق اطراف بروند.

در حال حاضر که همه گیری ویروس کرونا همچنان جان می‌گیرد، مدارس در مناطق مختلف و روستاهای بلوچستان دایر بوده که به دلیل عمق محرومیت در دسترسی به سامانه شاد، اجازه بازگشایی مدارس داده شده است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات  وزارت آموزش و پرورش پیشتر گفته بود: بیش از نیمی از دانش‌آموزان استان بلوچستان و سیستان از دسترسی به شبکه “شاد” برای آموزش آنلاین محروم هستند.

لازم به ذکر است که براساس اعلام سازمان توسعه و نوسازی مدارس ایران، برای رسیدن فضاهای آموزشی بلوچستان و سیستان به متوسط کشوری، این استان نیازمند ساخت بیش از   یازده هزار کلاس درس جدید با زیربنای یک‌میلیون مترمربع فضای آموزشی است و این در حالی است که همین حالا هم از ۱۸هزار و ۹۳۴ کلاس درسی که در بلوچستان وجود دارد شش هزار و ۱۸۱ مورد از آن‌ها تخریبی و نیازمند تخریب کامل و بازسازی و چهار هزار و ۳۵۸ مورد آن نیز نیازمند مقاوم‌سازی است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*