اعتراض کشاورزان منطقه توکهور و هشتبندی از افت قیمت پیاز

 به گزارش رسانک، روز یکشنبه ۱۷ اسفند ماه ۹۹ کشاورزان منطقه توکهور و هشتبندی در شهرستان میناب نسبت به افت قیمت محصولات کشاورزی اعتراض کردند.

هر کیلوگرم پیاز با قیمت ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان از کشاورزان این منطقه خریداری می‌شود. این در حالی است که قیمت تمام شده این محصول برای کشاورزان ۳ هزار تومان است. 

کشاورزان خواستار خرید تضمینی محصول پیاز از سوی جهاد کشاورزی و تعاون روستایی هستند.

در همین رابطه مدیر تعاون روستایی هرمزگان گفت: بخشی از محصول پیازکاران حدود ده روز پیش به قیمت توافقی هزار و صد تومان از کشاورزان خریداری شد.

سیروس اسدپور افزود: با توجه به برداشت پیاز در استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان و خراسان شمالی و اضافه شدن کرایه حمل، اکنون تقاضای پیاز سایر استان‌ها از هرمزگان کمتر شده است.

وی گفت: براساس توافق استانداری با تعاون روستایی هرمزگان مقرر شد، پیش از دریافت بخشنامه از سوی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر خرید تضمینی، مراکز خرید در شهر هشتبندی و شهرستان‌های دیگر، محصول پیاز کشاورزان را بر اساس کیفیت و درجه بندی، هر کیلو بین ۵۹۶ تا هزار و ۲۰۰ تومان خریداری کنند.

بخش توکهور و هشتبندی با بیش از ۱۵ هزار هکتار زمین‌های باغی و کشاورزی، یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی اقلیم بلوچستان در تولید محصولات صیفی و باغی خارج از فصل است.

گفتنی است که سه هزار و پانصد هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه توکهور و هشتبندی به کشت پیاز اختصاص دارد.

سایر محصولات از جمله گوجه فرنگی و فلفل نیز امسال به قیمت بسیار پایین از کشاورزان این منطقه خریداری شد.

عدم حمایت دولت از کشاورزان در مناطق مختلف بلوچستان باعث زیان های میلیاردی برای کشاورزان می شود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*