بازداشت یک نویسنده و مترجم ساکن قشم در دُزاپ (زاهدان)

به گزارش رسانک به نقل از هرانا، روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹، یاسین قاسمی بجد، نویسنده و مترجم ساکن قشم پس از مراجعه به اداره اطلاعات شهرستان زاهدان جهت بازجویی مجدد، بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد.

جلسه بازپرسی آقای قاسمی بجد روز شنبه ۱۸ بهمن‌ماه در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان برگزار شد. این شهروند همراه با وکیل مدافع خود در این جلسه حاضر شده و پس از دفاع از اتهامات انتسابی با تودیع قرار ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

آقای قاسمی به توهین به مقدسات، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی متهم شده و اتهام جدید تبلیغ علیه نظام نیز به سایر اتهامات وی اضافه شده است.

این شهروند اهل سنت در سال ۹۷ نیز توسط اطلاعات سپاه احضار و پس از بازجویی آزاد شده بود.

یاسین قاسمی بجد، متولد ۱۳۶۷، شهروند سنی مذهب، نویسنده، مترجم و فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت فناوری اطلاعات از دانشگاه زاهدان است.

آقای قاسمی نگارنده کتاب‌هایی همچون «اقتصاد مقاومتی، توحید و یکتاپرستی (براساس منابع اهل سنت)، در جست و جوی خدا، دعاهای قرآنی و مترجم کتاب‌های «۳۶۵ راز فنگ شویی: ماله‌کش اعظم، نکته‌های روزانه برای جذب ثروت، هماهنگی و عشق، ۴۰ دستورالعمل تهیه آب میوه برای کاهش وزن، ارتباط، چهل حدیث همراه با قصه برای کودکان، خدمات درمانی در تسخیر ارواح، در جست‌وجوی فلسطین، راهنمای نگراش مقالات و زندگینامه من» است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*