بازداشت فراقانونی یک شهروند بلوچ در پهره توسط نیروهای حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی

به گزارش رسانک، شامگاه دوشنبه ۱۱ اسفند ماه ۹۹ یک شهروند بلوچ به نام مسعود میرکازهی (ریگی) فرزند صادق در شهر پهره (ايرانشهر) توسط نیروهای لباس شخصی پس از ضرب و شتم شدید بازداشت شد.

در همین رابطه یک منبع مطلع گفت: “مسعود در حال رد شدن از خیابان بوده که پسر رئیس حفاظت اطلاعات مرکز فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان پهره با خودروی «حفاظت اطلاعات» سررسیده و با مسعود درگیری لفظی پیدا کرده است.”

این منبع افزود: “پس از دقایقی رئیس حفاظت اطلاعات ستاد فرماندهی انتظامی به همراه چند نفر دیگر به مغازه مسعود رفته و پس از ضرب و شتم شدید، قصد بازداشت وی را دشته اند.”

وی ادامه داد: “مسعود پس از دیدن لباس شخصی ها فکر کرده که قصد به گروگان بردندوی را دارند. نتیجتاً با چاقو یکی از نیروهای حفاظت اطلاعات را مجروح کرده است.”

مسعود میرکازهی که در حین بازداشت مورد سوءرفتار و زدن اسپری فلفل از سوی ماموران قرار گرفته پس از انتقال به کلانتری ۱۱ به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

این منبع اضافه کرد: صبح روز بعد قاضی پوریحیی ضمن بدرفتاری با خانواده مسعود به وی حکم زندان داده است.

از اتهام دقیق این شهروند بلوچ و نیز محل نگهداری بعد از محاکمه اطلاعی در دست نیست.

رفتارهای فراقانونی و سواستفاده نیروهای امنیتی و نظامی از شغل خود در بلوچستان همواره اتفاق می افتد و دستگاه قضایی نیز هرگز خاطیان اینگونه بی قانونی ها را محاکمه نکرده اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*