تظاهرات بلوچ های ساکن سوئد در حمایت از اعتراضات مردمی در بلوچستان

به گزارش رسانک، روز چهارشنبه ۱۳ اسفند ماه ۹۹ در حمایت از اعتراضات مردم در بلوچستان تظاهرات کردند. این تظاهرات با همت “حزب مردم بلوچستان” برگزار شد. 

در گزارش این تظاهرات مسالمت آمیز آمده است: 

“حزب مردم بلوچستان روز چهارشنبه سوم فوریه‌ی سال 2021 در اعتراض به کشتار فراقضایی جوانان بلوچی که با اجازه‌ی مقامات دولتی برای به دست آوردن قوت روزانه‌ی خود و خانوادهایشان مبادرت به حمل و فروش “گازوئیل” می‌کردند، تظاهراتی را در استکهلم – سوئد برگزار کرد.

سوختبری به عنوان شغلی ناایمن و خطرناک تنها گزینه‌ی پیش روی اکثریت جوانان بلوچ است. سالانه ده‌ها سوختبر بلوچ بر اثر تیراندازی‌های مستقیم و بی‌ضابطه‌ای که توسط سپاه و نیروی انتظامی صورت می‌گیرد، جان خود را از دست می‌دهند. حمل ناایمن مواد سوختی هم مزید بر علت شده و بر فجایع حاصله از آن می‌افزاید؛ جوانان زیادی در آتش بنزین و گازوییل می‌سوزند و خاکستر می‌شوند.

به دلیل منع تجمعات بیش از ۸ نفر و نظر به رعایت پروتکل‌های مربوط به دوران کرونا، تعداد اندکی توانستند در تظاهرات شرکت نموده و تعداد محدودتری از نمایندگان سازمان‌های دوست، چون سازمان دموکراتیک پارسیان، اتحاد دموکراتیک آذربایجان- بیرلیک و حزب کومله‌ی کردستان توانستند حضور یابند و به حمایت از ملت بلوچ سخن بگویند.

در پایان قطعنامه‌ی تظاهرات قرائت شده و از رژیم ایران درخواست شد کشتار مردم بلوچ را متوقف کند، حقوق بشر را رعایت نماید و به خانواده‌های کشته شدگان خسارت بپردازد و بازداشت شدگان را بدون قید و شرط آزاد نماید.

حزب مردم بلوچستان  / مارس 2021″

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*