امیر حمزه قادری قطع اینترنت استان همزمان با ورود وزیر ارتباطات/ 1200 روستا محروم از اینترنت

رسانک/ امیر حمزه قادری عضو شورای عالی استان ها با بیان اینکه در روز ورود وزیر ارتباطات خطوط تلفن و اینترنت بخشی هایی از استان قطع شد گفت: ما به صورت مداوم با این قطعی مواجه هستیم و زمانی که اینترنت قطع می‌شود بانک‌ها کار نمی کنند و مردم نمی توانند پول برداشت کنند.

امیر حمزه قادری با اشاره به مشکلات اینترنت در استان بلوچستان و سیستان گفت: با همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی مدارس بحث آموزش مجازی گسترش یافت. 

وی افزود: اما آموزش مجازی جایی کاربرد دارد که بستر اینترنت وجود داشته باشد در حالی که استان بلوچستان و سیستان از نظر زیرساخت‌های اینترنت بسیار ضعیف است و در بسیاری از روستاها اصلا پوشش اینترنت وجود ندارد.

قادری با اشاره به سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان بلوچستان و سیستان ادامه داد: با ورود وزیر ارتباطات به استان اینترنت، در بسیاری از شهرستان‌های استان قطع شد. در بخش آشار علاوه بر اینترنت، ارتباطات تلفنی هم قطع شد و ما چند ساعت نمی‌توانستیم تماسی برقرار کنیم.

وی ادامه داد: البته این قطعی فقط مربوط به روز سفر وزیر نبود و ما به صورت مداوم با این قطعی مواجه هستیم. گاهی قطعی اینترنت تا ۳ یا ۴ روز هم طول می‌کشد و این باعث می شود زندگی مردم مختل شود.

وی افزود: زمانی که اینترنت قطع می شود بانک‌ها کار نمی کنند و مردم نمی توانند پول برداشت کنند. بنابراین مردم در حساب خود پول دارند اما نمی‌توانند ما یحتاج خود را تامین کنند. حتی نان هم نمی توانند بخرند.

این عضو شورای عالی استان ها با اشاره به سفر دو سال پیش وزیر ارتباطات به استان گفت: در سفر پیشین هم این مشکلات مطرح شد و وزیر دستور دادند که در صورت قطعی اینترنت و تلفن بلافاصله تلاش برای اتصال انجام شود و کابل‌های اینترنت به صورت زیرزمینی کار شود تا از هجوم باد و برخی از افراد سودجو در امان بماند اما تاکنون هیچ اقدام مثبتی صورت نگرفته است.

وی بیان داشت: این درحالی است که با ورود وزیر به استان خطوط تلفن پهره و واش قطع شدند و این از عجایب روزگار است. 

قادری درباره چرایی قطع اینترنت گفت: قطع خطوط تلفن و اینترنت در استان دلایل گوناگونی از جمله نبود زیرساخت‌ها، ضعیف بودن پهنای باند و قطع کابل‌های تلفن از سوی برخی از افراد سودجو دارد. از همین رو هم پیشنهاد دادیم که عبور کابل به صورت زیر زمینی باشد.

وی افزود: وزیر ارتباطات در سفر اخیر خود به استان قول برقراری اینترنت در تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار بلوچستان و سیستان تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۰ داده است که امیدواریم انجام شود.

وی با اشاره به سخنان آذری جهرمی گفت: روستاهای بالای ۲۰ خانوار که هیچ؛ ما روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار هم داریم که دسترسی به تلفن ندارند چه برسد به اینترنت. تقریبا بالای ۱۲۰۰ روستا اکنون در استان از دسترسی به اینترنت محروم هستند و در عصر ارتباطات که همه چیز وابسته به اینترنت است به سختی زندگی می گذرانند.

قادری مشکلات آموزشی دانش آموزان را از دیگر مصائب قطع تلفن و اینترنت دانست و بیان داشت: دانش آموزان بخش‌های زیادی از استان به اینترنت دسترسی ندارند و برای شرکت در کلاس‌های مجازی مجبورند به بلند ترین نقطه روستا روند و در این سرمای زمستان که گاهی زیر صفر درجه است در سرمای طاقت فرسا زیر یک کپری که خود دست و پا کرده اند درس بخوانند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*