محمدصابر ملک رئیسی، زندانی سیاسی آزاد خواهد شد

به گزارش رسانک به نقل ازحقوق بشر در ایران،امروز شنبه ۱۵ آذر ماه ۱۳۹۹، محمد صابر ملک رئیسی، زندانی سیاسی و تبعیدی در اندرزگاه ۷ زندان مرکزی اردبیل نامه عفو باقی مانده  حبس تعزیری خود را دریافت کرد و پس از انجام مراحل اداری آزاد خواهد شد. 

به گزارش حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۱۵ آذر ماه ۱۳۹۹، با توجه به نامه صادره از سوی کمیسیون رسیدگی به درخواست عفو و تخفیف مجازات زندانیان، محمد صابر ملک رئیسی – فرزند: دادعلی – زندانی سیاسی اهل شهرستان سرباز واقع در استان بلوچستان وسیستان، محبوس در اندرزگاه ۷ زندان مرکزی اردبیل از بابت اتهامات « محاربه از طریق عضویت در گروههای معاند نظام، خروج غیر قانونی از کشور و ورود غیر قانونی به کشور »، پس از سپری کردن بیش از ۱۱ سال از مجموع حبس تعزیری ۱۵ ساله توام با تبعید خود با توجه به بخشنامه کاهش مجازات و تخفیف زندانیان سیاسی از زندان اردبیل آزاد خواهد شد. نامه مذکور امروز در زندان مرکزی اردبیل به وی ابلاغ شد و پس از طی مراحل اداری این زندانی سیاسی آزاد می شود.

به نقل از یک منبع مطلع در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران ضمن اعلام این خبر گفت: “ساعت ۱۱ امروز شنبه نامه عفو باقی مانده حبس تعزیری ۱۵ ساله توام با تبعید محمدصابر ملک رئیسی که از سوی کمیسیون رسیدگی به درخواست عفو و تخفیف مجازات زندانیان  به این زندانی سیاسی در زندان مرکزی اردبیل ابلاغ شد. با توجه به صحبتهای صورت گرفته پس از انجام مراحل اداری محمد صابر ملک رئیسی ظرف روزهای آینده آزاد خواهد شد. ابلاغ این حکم در حالی صورت گرفته که امروز پدر محمد صابر ملک رئیسی در حالی که ۱۱ سال از دیدار فرزندش محروم شده بود جان خود را از دست داد.” 

حقوق بشر در ایران، در تاریخ ۱۰ آذر ماه ۱۳۹۹، با انتشار گزارشی از ابتلای محمدصابر ملک رئیسی به بیماری هموروئید علیرغم تائید پزشک متخصص و صدور گواهی از سوی پزشکی قانونی و نیاز مبرم این زندانی سیاسی به مرخصی استعلاجی ۱ ماهه و محرومیت وی از حق درمان را اطلاع رسانی کرده بود. 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*