مدیرکل تقسیمات کشوری: طرح تقسیم استان سیستان‌وبلوچستان غیرکارشناسی و چالش‌برانگیز است

به گزارش رسانک، بازی های سیاسی رژیم جمهوری اسلامی ایران در خصوص تقسیم بلوچستان همچنان ادامه دارد. 

مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور با «غیرکارشناسی» و «چالش‌برانگیز» توصیف کردن طرح تقسیم بلوچستان، گفت: دولت برنامه‌ای برای تقسیم این استان و ایجاد استان‌های جدید ندارد.

در پی انتشار اخباری در خصوص طرح تقسیم استان بلوچستان و سیستان ، زهرا احمدی، مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور ضمن «غیر کارشناسی» و «چالش برانگیز» توصیف کردن طرح، اعلام کرد: این طرح بدون توجه به شرایط و پیچیدگی‌های خاص این استان در ابعاد اجتماعی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی مطرح شده؛ بنابراین پرداختن به آن بدون توجه به این ابعاد، قطعاً اجماع عمومی را به همراه نخواهد داشت و چه بسا موجب پسرفت توسعه‌ای منطقه شود. 

احمدی با بیان اینکه «ضروری است مباحث مرتبط با تقسیم استان‌ها، همراه با مطالعات کارشناسی از مجرای مبادی اصلی تخصصی مطرح و پیگیری شود»، افزود: حجم و گستردگی این نوع مباحث تخصصی به‌ویژه در این استان، نیازمند مطالعات گسترده و چندوجهی است. به عنوان مثال، ضرورت دارد استفاده از ظرفیت دریا و مرزهای زمینی و دریایی در توسعه عدالت‌محور مورد توجه قرار گیرد. 

وی تأکید کرد: در حال حاضر دولت برنامه‌ای برای تقسیم این استان و ایجاد استان‌های جدید ندارد.

گفتنی‌ست؛ محسن دهنوی، عضو هیئت‌رییسه مجلس شورای اسلامی، ۲۸ آبان امسال از اعلام وصول طرح نحوه اعمال نظارت مجلس شورای اسلامی بر مصوبات شوراهای عالی کشور و طرح تفکیک استان بلوچستان و سیستان به چهار استان خبر داد.

زهرا احمدی در حالی این اظهارات را بیان کرده که حدود شش ماه بعد عمر این دولت به پایان خواهد رسید و باتوجه به بافت مجلس یازدهم، رژیم ایران بار دیگر در صدد یک بازی سیاسی جهت همسو کردن مردم بیشتری به سوی خود است. 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*