بيانيه حزب مردم بلوچستان در رابطه با سند همکاری سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی رژیم با کشور چین

رسانک/ حزب مردم بلوچستان با صدور بیانیه ای تفاهم نامه ایران و چین موسوم به “قرارداد ۲۵ ساله” ضمن محکوم کردن آن، اعلام کرد که نادیده گرفتن حقوق مردم و غارت منابع ملل تحت ستم تبعات زیانباری در پی خواهد داشت.

این بیانیه به شرح ذیل است:

رژیم توتالیتر جمهوری اسلامی از بدو به قدرت رسیدن از میان ملت‌های ساکن ایران شامل فارس، ترک، کرد، بلوچ، عرب، ترکمن و لر، به ظاهر تنها ملت فارس را که کمتر از نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد نمایندگی می‌کند.

این رژیم با توهم شیعه گستری در جهان و ایجاد هلال شیعی اقدام به تشکیل گروه‌های نیابتی در منطقه نموده و با روش‌های مافیایی آن‌ها را رهبری می‌کند. جمهوری اسلامی جهت بقاء و تدوام خود از بازوی تا دندان مسلح خود یعنی سپاه پاسداران که برای همین منظور و نه دفاع از امنیت و حقوق مردم تربیت شده است، بهره می‌برد.

در طی بیش از چهل سال حکومت دیکتاتوری ملاها دزدی، اختلاس، رانت، فقر، فحشاء و انواع دیگر مفساد اجتماعی و اقتصادی که تنها می‌تواند محصول چنین نظامی باشد چنان گسترش یافته و به صورت اپیدمی در آمده است که بیش از هفتاد درصد مردم فارس و بیش از نود و پنج درصد مردم غیر فارس را به زیر خط فقر و قعر جدول بهره‌مندی از رفاه اجتماعی کشانده است. ناکارآمدی دولت در اداره‌ی مناسب کشور، فقر، فشارهای اجتماعی و سیاسی، دزدی و اختلاسِ عوامل وابسته به حکومت، ثروت اندوزی چند ده ملیارد دلاری خامنه‌ای و فرزندانش موجب شده است که مردم کشور با انجام اعتراضات گسترده‌ی میلیونی مشروعیت نظام را دچار چالش‌های جدی نموده و خواستار گذاراز آن باشند.

در شرایطی که جمهوری اسلامی مشروعیت خود را بیش از پیش از دست داده و فشارهای حداکثری ایالات متحده‌ی آمریکا عرصه را بر آن تنگ نموده است، هر روز شاهد بروز نشانه‌های بیشتری از فروپاشی اقتصادی و اجتماعی در ایران هستیم که نتیجه‌ای جز سقوط برای حکومت در پی نخواهند داشت. در نتیجه رژیم جمهوری اسلامی تنها راه بقای خود را در سرکوب اعتراضات مردم و باز نمودن پای قدرت‌هایی چون چین و روسیه به ایران در قالب قرارداهای اقتصادی، سیاسی، نظامی و امنیتی می‌بیند.

از تبعات حضور چندین هزار چینی در سواحل بلوچستان امنیتی‌تر شدن روزافزون فضای منطقه و کمک به برنامه‌ی آمایش سرزمینی و جمعيتی سواحل بلوچستان و تسریع در بهره‌برداری و نابودی سریع منابع و معادن زیرزمینی و دریایی بلوچستان می‌باشد، بی آنکه مردم منطقه کنترلی بر این مسئله داشته باشند و سهمی از این حضور نصیب آن‌ها شود.

حمایت از جمهوری اسلامی و کمک در جهت به درازا کشاندن عمر آن که حامی تروریسم بین‌المللی است، برای مردمان ایران، منطقه و جهان زیانبار بوده و نمی‌تواند سیاستی دوراندیشانه باشد. امضای هرگونه تفاهمنامه و سند همکاری اقتصادی، نظامی، امنیتی و سیاسی که بر سرنوشت مردم بلوچستان و دیگر مناطق ایران تأثیر مستقیم بگذارد، لازم است با نظام مشروعی صورت پذیرد که اکثریت مردم کشور را نمایندگی می‌کند. اینگونه سندها باید متضمن حقوق مردمی باشند که سرزمین‌های آن‌ها مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، مردم مناطق مختلف در امضای هرگونه تفاهمنامه و سند همکاری به شکلی کاملا آزادانه دخالت داده شده باشند، و تأمین حقوق کامل آن‌ها تضمین گردد.

نادیده گرفتن حقوق مردم و کمک در جهت به غارت بردن منابع هر ملت توسط حاکمان نامشروع و اشغالگر موجبات ظهور مقاومت مردمی در جهت عقیم نمودن هرگونه سند همکاری می‌شود که باید از تبعات زیانبار آن پرهیز کرد.

حزب مردم بلوچستان / جولای 2020

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*