بانوی بلوچ، پشت ماموریت فضاپیمای راهی مریخ در امارات

رسانک/ بانوی بلوچ الاصل اماراتی، ساره امیری که مسند عالی وزارت “علوم پیشرفته” در کشور امارات متحده عربی را بر عهده دارد موفق به فرستادن فضاپیمای امید به سیاره سرخ گشت.

ساره امیری مهندس ۳۳ ساله که مدیر این پروژه است اصالتا بلوچ و اهل شهرستان گِه میباشد. وی مدارج موفقیت را از کار به عنوان مهندس کامپیوتر تا اشتغال در موسسه علوم و فناوری پیشرفته طی کرده است.

ساره امیری دختر جوان بلوچ در حالی به این موفقیت در امارات دست یافته است که رژیم واپسگرای جمهوری اسلامی ایران در همه بخش های اقلیم بلوچستان نه تنها برای زن بلوچ بلکه برای همه ملت بلوچ چیزی جز فقر، محرومیت، مدارس کپری، حاشیه نشینی، کولبری، سوختبری و تبعیض اجتماعی و فرهنگی برجای نگذاشته است.

بلوچستان با توجه به موقعیت استراتژیک و پتانسیل های بالقوه و منحصر به فرد یکی از غنی ترین سرزمین های خاورمیانه است تا جایی که اکنون محل منازعه قدرت های اول جهانی شده است.

اکنون مبارزه مسالمت آميز مدنی جهت احقاق حقوق و بدست آوردن حق تعیین سرنوشت و حاکمیت ملی برای ملت بلوچ بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود زیرا رژیم حاکم تمام تلاش خود را با سیاست استعماری جهت نابود کردن منابع طبیعی و زیرزمینی بلوچستان به کار برده و ملت بلوچ را به حاشیه رانده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*