احضار و احتمال بازداشت مولوی عبدالغفار نقشبندی

به گزارش رسانک به نقل از تارنمای شبکه جهانی کلمه، دادگاه ویژه روحانیت مشهد حافظ عبدالغفار نقشبندی امام جمعه موقت شهر راسک را تلفنی احضار کرده و از او خواسته است که روز سه شنبه ۱۴ مرداد ماه در دادگاه ویژه روحانیت مشهد حاضر شود.

به گزارش یک منبع مطلع به خبرنگار شبکه جهانی کلمه: “دفتر رهبری در امور اهل سنت بلوچستان نیز، هفته گذشته مولانا فتحی محمد نقشبندی و حافظ عبدالغفار نقشبندی را به زاهدان احضار کرده و در مورد نیابت امام جمعه‌ی حافظ عبدالغفار صحبت کرده‌اند”.

این منبع که نخواست نامش فاش شود افزود: ” آقای بی نیاز نماینده محامی به حافظ عبدالغفار گفته ارگان‌های امنیتی با حکم نیابت شما موافقت نکرده‌اند و حتی حکم بازداشت تو هم روی میز است”.

این منبع ادامه داد: ” با توجه با تهدیدهای دفتر رهبری و تجربه بازداشت مولانا پس از احضار به مشهد احتمال بازداشت حافظ عبدالغفار نقشبندی پس از مراجعه به دادگاه روحانیت مشهد زیاد است”.

حافظ عبدالغفار نقشبندی یکی از روحانیون سرشناس و چهره‌های جوان و فعال اهل سنت و بلوچ است که پیش از این بیش از چهار سال و نیم در بازداشت بوده است.

حساب‌های بانکی وی هم به علت فعالیت‌های انسان دوستانه و کمک‌های وی به سیل‌زدگاه و قشرهای آسیب دیده در بلوچستان مسدود شده اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*