وجود ۴۴۵ روستای فاقد برق در بلوچستان و سیستان/ اعتراف مسئولان به تبعیض و اجرای سیاست های غلط

رسانک/ منصور بیجار معاون عمرانی استانداری بلوچستان و سیستان گفت: ارائه آمار و ارقام مختلف جنبه مطالبه گری را تقویت کرده و نظام برنامه ریزی غلط موجود باعث شده‌ تا در اکثریت شاخص های توسعه استان بلوچستان و سیستان در انتهای جدول قرار گیرد.

وی تصریح کرد: عدم تعریف صحیح شاخص ها و ظرفیت های شهرستان ها سبب جا ماندن بلوچستان و سیستان از ریل توسعه شده است. سند آمایش بلوچستان و سیستان به تصویب کمیته برنامه ریزی استان رسیده و خروجی های این سند نیز مشخص شده که بزودی به شهرستان ها ابلاغ می‌شود.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به اینکه وجود ۴۴۵ روستای فاقد برق جشن برخورداری از برق استان را به تعویق انداخت گفت: در خصوص رفع مشکلات حوزه خدمات در سال جاری برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است.

پ. ن: برنامه ها و سیاست های در حال اجرا توسط دولت های ایران اکنون پس از دهه ها بصورت کاملاً واضح، در بلوچستان نمود پیدا کرده است. سیاست هایی پر از تبعیض و ستم که وضعیت معیشتی مردمان ساکن در اقلیم بلوچستان را روز به روز سخت تر کرده است.

مسئولان و مقامات دولتی و حکومتی به خوبی بر این موضوع واقف هستند. بنابراین لازم است که ملت بلوچ، مبارزه ای که برای بدست آوردن حق تعیین سرنوشت و حاکمیت ملی آغاز کرده اند را با اعتراضات مدنی و مسالمت آمیز در پیش گرفته تا بتوانند از منابع عظیم زیرزمینی و پتانسیل های بالقوه سرزمین مادریشان به نفع خود و نسل های آینده بلوچستان مورد استفاده قرار بدهند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*