افزایش ۲۰۸ مورد مثبت آزمایشگاهی کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در بلوچستان/ فوت روزانه پنج تا ده نفر

به گزارش رسانک، بر اساس گزارش منابع دولتی طی ۲۴ ساعت گذشته و تا ظهر امروز یکشنبه‌ ۱۵ تیر ۹۹ تعداد مبتلایان به ویروس کووید۱۹ در استان بلوچستان و سیستان ۲۰۸ نفر افزایش یافت و ۷۹۵۹ نفر رسید.

بنابر این گزارشات ۳۳۰ بیمار تنفسی ، ریوی و مشکوک در بیمارستان های استان بستری هستند که در بین این بیماران ۱۵۳ نفر مورد مثبت هستند.

این منابع تعداد جان باختگان بیماری کووید۱۹ را در حالی ۳۰۶ نفر اعلام کرده اند که مسئولان دولتی بهداشت و درمان از جمله دکتر هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزاپ اذعان داشته که روزانه دستکم بین پنج تا ده نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست می دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مرکز بلوچستان امروز یکشنبه در این‌باره گفت: در حال حاضر یک سوم بیماران کرونا در بخش های مراقبت های ویژه ICU بستری هستند.

علاوه بر افزایش تعداد موارد ابتلا، تعداد موارد بدحال و افراد نیازمند به بستری در بخش های مراقبت ویژه نیز رو به افزایش است و روزانه ۱۰-۵ نفر در استان بر اثر بیماری کرونا فوت می کنند.

افزایش متوسط سن بیماران هم واقعیت دیگری است که در روزهای اخیر اتفاق افتاده که نشان دهنده چرخش گسترده ویروس در جامعه است.

با توجه به ناتوانی رژیم در دفع این بیماری لازم است که استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات غیرضروری و عدم مسافرت های غیرضروری، فاصله گذاری هوشمند و رعایت هشدار های بهداشتی، توسط مردم انجام شود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*