وضعیتِ نگران کننده صدها سوختبر بلوچ که در منطقه حائل مرزی گرفتار شده اند/ ورود رسانه ها و سازمان های حقوق بشری به این مسئله امری ضروری است

 رسانک/ سوختبران بلوچ را میتوان یکی از مظلوم ترین قشرها در بلوچستان (شرق و غرب بلوچستان) نامید. این شهروندان بخاطر نبود شغل و وضعیت اقتصادی نامناسب ناچار شده اند به کار سوختبری مشغول شوند.

@rasanknews 

اکنون سپاه پاسداران و ارتش پاکستان با اقدامی کاملاً غیرانسانی و فاشیستی گذرگاه‌های مرزی را مسدود کرده و باعث شده اند که این سوختبران بدون آب و غذا پشت مرزها بمانند. 

https://t.me/rasanknews

این اقدام غیرانسانی نظامیان غیربومی در مرز بلوچستان بازی با جان این سوختبران است زیرا گرمای طاقت فرسا در میان نبود سایه؛ نبود آب و غذا می تواند پس از گذشت این مدت فاجعه انسانی در بر داشته باشد. 

این سوختبران اکنون که نه راه پیش و نه راه پس دارند در صحرا ناچار شده اند با کَندن چاه بدنبال آب بروند تا شاید بتوانند رفع تشنگی کنند.

https://instagram.com/rasanknews

سپاه پاسداران بعد از جنایت فراموش نشدنی چهارم اسفند ماه سال ۱۳۹۹ و به خاک خون کشیدن ده‌ها شهروند بلوچ، اکنون با کمک ارتش فاشیستی پاکستان، تمام توان خود را جهت فشار آوردن به شهروندان بلوچ را به گرفته که ورود رسانه های مستقل و نیز سازمان های حقوق بشری به این مسئله، جهت فشار آوردن به رژيم جمهوری اسلامی ایران و البته پاکستان ممکن است جان این مردم را نجات دهد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*