مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی خواستار «مرخصی استعلاجی» نرگس محمدی شد

به گزارش رسانک، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام‌جمعه مرکز بلوچستان، شهر دزاپ در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه ایران با اشاره به وضعیت بیماری کرونای «نرگس محمدی» در زندان زنجان، خواستار «مرخصی استعلاجی» برای وی شد.

مولوی عبدالحمید اسماعیل‎‌زهی روز شنبه ۴ مرداد ماه ۹۹ در نامه‌ای به «ابراهیم رئیسی» ضمن درخواست مرخصی برای سخنگو و نایب‌رئیس کانون مدافعان حقوق بشر محبوس در زندان زنجان، تصریح کرد: «رأفت و رحمت اسلامی اقتضا می‌کند به ایشان مرخصی استعلاجی داده شود.»

این چهره شاخص مذهبی در بخش دیگری از این نامه به «تخفیف قرآن» و «سیرهٔ نبوی» در حق تمام بیماران نیز اشاره و تاکید کردند: «درخواست داریم به همه مریضان کرونایی که با شدیدترین وبای عصر دست‌وپنجه نرم می‌کنند و در زندان به‌سر می‌برند، مرخصی داده شود.»

پیشتر کانون مدافعان حقوق بشر در ایران، جایزه تلاشگر حقوق بشر در سال ۱۳۹۳ خورشیدی را «به پاس تلاش‌های بی‌وقفه و پیگیرانه مولوی عبدالحمید در سال‌های گذشته برای برقراری روابط آشتی جویانه بین اقوام و گرایش‌های مختلف مذهبی در استان بلوچستان و سیستان» به این روحانی برجسته اختصاص داد.

نرگس محمدی که از تاریخ 5 مه 2015 در زندان بسر می‌برد، برای سه اتهام به ۱۶ سال زندان محکوم شده است. پنج سال برای «اجتماع و تبانی علیه نظام» یک سال برای «برای تبلیغ علیه نظام» و ده سال برای تاسیس و همکاری با انجمن لگام، انجمنی برای لغو مجازات اعدام، مطالبه‌ای که از سوی رژیم در ایران تحمل نمی‌شود.

بنابر برخی قوانین ناقص رژیم جمهوری اسلامی و ماده 134 قانون مجازات اسلامی و با در نظر داشت «مجازات اشد»، نرگس محمدی باید 10 سال زندان را تحمل کند.
مدافعان حقوق بشر و سازمان های بین المللی بارها درخواست آزادی این فعال حقوق بشر را از رژیم ایران داشته اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*