تاخت و تاز بیماری کرونا و تصادفات در بلوچستان

رسانک/ جادهای غیر استاندارد بلوچستان و سیستان قاتلان دیرینه‌ای هستند که هر روزه جان شهروندان را می‌گیرند و همچنین عدم مدیریت صحیح مسئولین بهداشت و درمان باعث تاخت و تاز کرونا در این استان شده است.

در همین رابطه رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزاپ (زاهدان) گفت: از ابتدای اجرای طرح سلامت نورزوی ۱۴۰۰ در بلوچستان و سیستان، ۲۹ مورد فوت ناشی از تلفات جاده‌ای در استان اتفاق افتاده و همزمان با افزایش محسوس موارد مثبت کرونا، موارد بستری و فوت ناشی از آن شاهد وقوع اتفاقات تلخی در استان بلوچستان و سیستان هم هستیم. 

@rasanknews 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزاپ با بیان اینکه در این مدت ۲۰ نفر از هم‌استانی‌ها نیز در اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند، گفت: درخواست داریم تا در روزهای پایانی تعطیلات نوروز هم به موضوع پیشگیری از بیماری کرونا و هم پیشگیری از وقوع تصادفات راهنمائی و رانندگی دقت و توجه کافی صورت گیرد.

وی افزود: به همان اندازه که ویروس کرونا کشنده، آسیب‌گذار و بی‌رحم است، مجروحیت، معلولیت و مرگ بر اثر تصادفات نیز موجب ایجاد خسارت‌ها روحی، روانی و مادی بسیاری برای هم استانی‌ها می‌شود و بر سلامت جامعه اثر منفی دارد.

هاشمی شهری خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح نوروزی در ۲۵ اسفندماه  ۱۳۹۹ شاهد وقوع ۳۶۴ مورد تصادف جاده‌ای بوده‌ایم که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۵۶ درصد افزایش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزاپ عنوان کرد: خودداری از برگزاری و شرکت در تجمعات، موکول کردن برگزاری تجمعات و دورهمی‌ها به زمان مناسب و اجتناب از مسافرت‌های تفریحی غیرضروری از مهمترین مواردی است که برای پیشگیری از همه‌گیری کرونا توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: اجتناب از رانندگی در زمان خستگی، رعایت سرعت مطمئنه، عدم استفاده از تلفن همراه در زمان رانندگی و توجه دقیق به مقررات راهنمائی و رانندگی نیز وقوع حوادث ناگوار رانندگی  را به حداقل خواهد رساند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*