کشته شدن یک شهروند دست‌فروش بلوچ در پی تیراندازی بدون ضابطه نیروهای نظامی به یک خودرو در شهرستان خاش

به گزارش رسانک، روز چهارشنبه ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۳، تیراندازی در حین تعقیب و گریز یک خودروی سواری توسط نیروهای ستاد مبارزه با مواد مخدر در روستای توحید‌آباد (شهرک پشت گیابان) در نزدیک منطقه گرنچن در شهرستان خاش، منجر به اصابت گلوله به یک شهروند میوه فروش کناره خیابان شده که وی بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

هویت این شهروند جان باخته، “طاهر جمالزهی”، حدودا ۵۰ ساله، متاهل و دارای فرزند و اهل شهرستان خاش عنوان شده که با اصابت گلوله به ناحیه سینه جان خود را از دست داده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای نظامی در جاده‌ای اقدام به تیراندازی بدون ضابطه کرده‌اند که از وسط روستای توحید آباد می‌گذرد و بازار این شهرک در همین مکان قرار داشته که باعث ایجاد رعب و وحشت بین شهروندان شده است.

ستوان نادری، اهل زابل که فرماندهی این خودروی نظامی و تعقیب و گریز را بر عهده داشته در پاسخ به اعتراض شهروندان روستا از تیراندازی در محدوده بازار و شهرک آنها را تهدید به بازداشت کرده است.

گفتنی است که طاهر حدودا از ۱۰ سال پیش میوه فروشی با وانت خودرو را در این منطقه را انجام می‌داده و نان‌آور و سرپرست دو خانواده بوده است.

بر اساس گزارش های جمع آوری شده در سال ٢٠٢٣، تیراندازی های مستقیم نیروهای نظامی باعث کشته و زخمی شدن دستکم ١٢٠ شهروند بلوچ شده است. در بین این موارد ٨٠ نفر جان خود را از دست داده و ۴٠ نفر نیز زخمی شده‌اند که در میان این افراد ٩ کودک و ٣ زن وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*