اعتراض نمادین یک شهروند به یاد خدانور در مقابل هیات عزاداری در عاشورا

به گزارش رسانک، شامگاه گذشته ٢۶ تیر ماه ۱۴۰۳، یک شهروند در هشتگرد واقع در استان البرز به یاد خدانور لجه‌ای در مقابل هیات عزاداری در عاشورا بصورت نمادین اعتراض کرد.

خدانور متولد ١٠ مهر ماه ١٣٧۴، فرزند عیسی بود که در روز تولد خود با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی در ١٠ مهر ماه ١۴٠١، پس از تحمل بیش از بیست و چهار ساعت درد و رنج، در بیمارستان تأمین اجتماعی شهر زاهدان بدلیل عدم رسیدگی پزشکی جان باخت.

خدانور معروف به “یاغی” در روز ٢٣ مرداد ماه ١۴٠١، پس از یورش ده‌ها نیروی نظامی و امنیتی رژيم جمهوری اسلامی ایران با بهانه پاکسازی به منطقه شیرآباد در شمال شهر زاهدان بازداشت و چند ساعت بعد عکسی توسط نیروهای نظامی در فضای مجازی بلوچستان منتشر شد که نشان می‌داد، خدانور به پرچم میله جمهوری اسلامی ایران دستبند زده شده و لیوانی آب در مقابلش گذاشته شده است.

انتشار این عکس در فضای مجازی بلوچستان واکنش بسیاری از مردم را برانگیخت و این خبر توسط رسانه های محلی بلوچستان منتشر شد ولی هیچ کس در سایر نقاط ایران به نقض ماده ۵٧٨ قانون مجازات اسلامی رژیم در این باره توجه نکرد.

این عکس، اما خاری شد در چشم دشمنان بلوچ و بلوچستان و چند ماه بعد، پس از کشته شدن خدانور به نمادی از بزرگترين خیزش علیه جمهوری اسلامی در طول بیش از چهار دهه گذشته تبدیل شد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*