نماینده پارلمان آلمان خواستار آزادی جمشید حسن زهی و سایر زندانیان سیاسی ایران شد

به گزارش رسانک، روز یکشنبه ٨ مرداد ماه ۱۴۰۲، نماینده بوندستاگ گلستان یوکسل، که حمایت سیاسی جمشید حسن زهی را در دسامبر ٢٠٢٢، به عهده گرفت، خواستار آزادی وی و سایر زندانیان سیاسی در داخل ایران شد.

وی در صفحه شخصی اینستاگرام خود با انتشار عکسی از جمشید حسن زهی نوشت: “جمشید حسن زهی به مدت هشت ماه بدون تماس با دوستان و خانواده اش توسط نیروهای امنیتی ایران بازداشت است.”

وی در ادامه نوشته است که پس از کشته شدن ژینا امینی توسط پلیس ایران، تظاهراتی در بلوچستان نیز آغاز شد که به طرز وحشیانه ای سرکوب شد و جمشید به همراه چهار تن از دوستانش بازداشت شد.

خانم گلستان ادامه می‌دهد که بسیاری از زندانیان با خطر اعدام مواجه هستند و ما نیز نباید مردم شجاع ایران را فراموش کنیم و باید به همبستگی خود با همه زندانیان سیاسی در ایران ادامه دهیم.

لازم به ذکر است که جمشید حسن زهی در تاریخ ٣ آذر ماه ١۴٠١، به همراه بهزاد، امید، اسماعیل و فرشید، همگی با فامیلی حسن زهی توسط نیروهای امنیتی به اتهام تیراندازی به خودروی پاسگاه روستای چشمه زیارت زاهدان بازداشت شد که در تاریخ ٢۴ دی ماه ١۴٠١، سه نفر از این افراد با نام‌های بهزاد، امید و اسماعیل حسن زهی از زندان زاهدان آزاد شدند و جمشید به همراه فرشید همچنان در زندان به سر می‌برند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*