تکمیلی جان باختن کودک دو ساله بلوچ در گی اصابت گلوله در چابهار

جان باختن کودک دو ساله بلوچ در گی اصابت گلوله در چابهار/ ناامنی در بلوچستان وجود دارد و قابل توجیه نیست

به گزارش رسانک، شامگاه ٢١ تیر ماه ۱۴۰۲، یک کودک بلوچ در پی شلیک سهوی پدرش که در حال تمیز کردن اسلحه کلت کمری خود بود، در روستای تیس از توابع شهرستان چهبار جان خود را از دست داد.

هویت این کودک بلوچ “عبدالغفور صالح‌زهی”، حدودا ۲ ساله، فرزند فرشید، ساکن روستای تیس از توابع شهرستان چابهار عنوان شده است.

گفتنی است که در ساعات اولیه این حادثه منابع خبری به نقل از نزدیکان این کودک اعلام کرده بودند که چند سارق مسلح قصد سرقت موتورسیکلت پدر عبدالغفور را داشته اند که با مقاومت پدر مواجه شده و سارقان اقدام به تیراندازی کرده‌اند و این کودک جان باخته است.

بدنبال این حادثه و حساسیت مردم نسبت به آن ناامنی‌های موجود در مناطق مختلف بلوچستان، پدر وی حقایق این حادثه را اعلام کرد.

در ساعات بعد از حادثه نهادهای امنیتی با انتشار ویدئویی از اعترافات پدر وی در صدد توجیه ناامنی‌ها در بلوچستان خصوصاً شهر چابهار بر آمدند. این در حالی است که در سال های اخیر جولان سارقین مسلح و افراد مسلح ناشناس نه تنها موجب ایجاد ناامنی‌ شده است بلکه بسیاری از شهروندان توسط همین افراد به قتل رسیده‌اند و تاکنون هیچ یک از پرونده‌ها به نتیجه نرسیده است که نشان از کم کاری و بی کفایتی مسئولین در برقراری امنیت شهروندان بلوچ دارد.

لازم به ذکر است که در سال‌های اخیر جمهوری اسلامی با طرح های غیرانسانی و البته کارشناسی نشده همانند “طرح آمایش جمعیتی” در تلاش بوده تا میلیون ها نفر از سایر مناطق ایران را به مناطق ساحلی دریای بلوچستان کوچ دهد در حالی که هیچ اراده ای برای تامین امنیت مردم وجود ندارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*