تهدید مولوی عبدالحمید توسط رسانه‌های وابسته به نهادهای امنیتی_حکومتی پس از حمله جیش العدل به کلانتری ۱۶ زاهدان

به گزارش رسانک، رسانه‌های وابسته به نهادهای امنیتی_حکومتی رژیم جمهوری اسلامی ایران پس از حمله روز گذشته (١٧ تیر ماه ۱۴۰۲) افراد مسلح که گروه جیش العدل مسئولیت آن را پذیرفت، به کلانتری ۱۶ زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه زاهدان را تهدید به “تقاص” کردند.

نور نیوز، رسانه غیررسمی شورای امنیت ملی ایران بدون نام بردن از کسی تهدید کرده است که «تقاص» حمله روز گذشته به کلانتری زاهدان را کسانیکه «اظهارات ساختارشکنانه» داشته‌اند، می‌دهند.

نور نیوز با اشاره به حمله روز گذشته به کلانتری ۱۶ زاهدان نوشته: «اظهارات ساختارشکنانه و اقداماتی که بستر ناامنی و خونریزی را در استان سیستان و بلوچستان ایجاد می‌کند، مخدوش کننده امنیت به عنوان خط قرمز نظام است.»

این رسانه در حساب توییترش نوشت که «خون پاک شهدای مدافع امنیت که در حمله تروریستی به کلانتری ۱۶ زاهدان به شهادت رسیدند، بدون تقاص نخواهد ماند.»

با وجود اینکه نورنیوز نامی از کسی نبرده اما به نظر می‌رسد که منظور این رسانه مولوی عبدالحمید، امام جمعه زاهدان باشد که پس از خیزش اعتراضی ١۴٠١، همواره انتقادات علنی و صریحی از مسئولان بلندپایه جمهوری اسلامی داشته است.

همچنین خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران با اسم بردن مولوی عبدالحمید، وی را “مسئول بسترسازی برای عملیات تروریستی” دانسته و بیانیه اعلام برائت او را نیز “نشان دهنده دستپاچگی و نتیجه التهاب آفرینی او” قلمداد کرده است.

رسانه‌های جمهوری اسلامی و نهادهای دولتی و امنیتی در حالی به مولوی عبدالحمید حمله و او را تهدید کرده‌اند که وی پس از جنایت جمعه خونین زاهدان در ۸ مهر ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی، خواستار مجازات عاملان و آمران کشتار بیش از یکصد شهروند بلوچ شده و در کنار مردم ایران ایستاده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*