گزارشی از هجوم گسترده سیه مارها به روستاهای مختلف جنوب بلوچستان زیر سایه بی تفاوتی مسئولان

به گزارش رسانک، با فرا رسیدن فصل تابستان و گرم شدن هوا، مارهای سمی و خطرناک از زیستگاه های طبیعی خود خارج و به منازل مسکونی روستاها و شهرهای جنوبی بلوچستان حمله کرده‌اند و مسئولان در رابطه با این خطرات جانی که برای شهروندان به وجود آمده، سکوت کرده‌اند.

بر اساس گزارش های دریافتی، روزانه چندین مار توسط شهروندان در روستاهای شهرستان های شستون، سرباز، راسک، گِه (نیکشهر) و… مشاهده می‌شود.

شهروندان در میان بی تفاوتی مسئولان با وجود خطرات جانی و گزیدگی، مجبورند به مقابله با این مارهای سمی که در بلوچستان با نام “سیه مار” شناخته می‌شوند، بپردازند.

همچنین خبرهای واصله طی روزهای گذشته از شهرستان سرباز حاکی از آن است که بیشترین آمار هجوم مارهای افعی سیاه در منطقه “گُویمَرک” بوده بطوریکه دستکم چهار مار در روستای اِشکستگ و روستاهای کُزور و نَسکنت، هر کدام یک مار توسط شهروندان کشته شده است.

گفتنی است که روز ۴ تیر ماه ۱۴۰۲، یک سیه مار سه کودک تبعه افغانستان را در یکی از روستاهای شهرستان سرباز گزید که دو تن فوت و یک نفر دیگر زخمی شد.

لازم به ذکر است که تاکنون پادزهری برای سم این نوع مار تولید نشده و مسئولان وزارت بهداشت و همچنین محیط زیست تاکنون در رابطه با این مسئله هیچگونه اقدامی انجام نداده‌اند و شهروندانی که در مناطق و محدوده زیستگاه مارهای سمی زندگی می‌کنند باید بیشتر مراقب هجوم این خزندگان خطرناک به محل سکونت خود باشند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*