بیانیه جمعی از چهره های نواندیش دینی ایرانی در حمایت از مولوی عبدالحمید

رسانک/ جمعی از چهره‌های نواندیش دینی ایرانی با صدور بیانیه‌ای از مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان حمایت کرده و گفته‌اند: «مرزنشینان ایرانی در فرایند جنبش فراگیر و سراسری ایران تا کنون مقاومت گسترده‌ای در برابر استبداد حاکم از خود نشان داده‌اند. همزمان، علمای مذهبی اهل سنت ایران از هر طایفه و نژادی در قامت یکی از نمادهای مقاومت و پایداری جنبش مهسا به ميدان آمده‌اند».

در این بیانیه به همراهی روحانیون اهل سنت به ویژه در کردستان و بلوچستان و سیستان اشاره شده و آمده: «در کردستان، عالمان دینی (ماموستاها) با ابداع و ابتکار درخشانی در جایی (غالبا در مساجد) جمع شده و عالمی از سوی جمع حاضر به پا ایستاده و متن بیانیه‌های آنان را خوانده است. در بلوچستان هم با مرکزیت مسجد مکی زاهدان و با محوریت یک عالم معتبر مذهبی جناب شیخ الاسلام مولوی عبدالحمید، مبارزات آزادی‌خواهانه ایرانیان ادامه یافته است».

امضاکنندگان این بیانیه از چهره‌های شناخته شده‌ای هستند که علاوه بر پژوهش در زمینه نواندیشی دینی، برخی از آنها سابقه حضور در مقام‌های سیاسی و حکومتی را هم دارند:

حسن یوسفی اشکوری؛ هاشم آقاجری؛ محمدجواد اكبرين؛ میثم بادامچی؛ عبدالعلی بازرگان؛ رضا بهشتی معزّ؛ رحمان ليوانى؛ سروش دباغ؛ احمد علوى؛ رضا علیجانی؛ عبدالله ناصرى طاهرى؛ داریوش محمدپور؛ مهدی ممکن؛ یاسر میردامادی و صدیقه وسمقی.

در پایان این بیانیه از ایرانیان داخل و خارج ایران خواسته شده از مولوی عبدالحمید برای آنچه مبارزه برای «آزادی، حاکمیت قانون، توسعه ملی، رفاه عمومی، عدالت اجتماعی، رفع تبعیض» و دیگر مطالبات معترضان در ایران است، حمایت شود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*