اعدام دو زندانی بلوچ در زندان تربت جام

به گزارش رسانک، سحرگاه دوشنبه ٢٣ آبان ماه ۱۴۰۱، مسئولان زندان تربت جام، حکم اعدام دو زندانی بلوچ را پس از درگیری زندانیان با مسئولان این زندان به اجرا گذاشتند.

هویت این دو شهروند بلوچ “محمدنبی سلیمانی” (ریگی)، ٣١ ساله، فرزند غلام سلطان، مجرد و “عبدالله صوفی” (گلمیر ریگی) فرزند عبدالاحد متاهل و دارای یک فرزند خردسال، هر دو اهل شهرستان صالح آباد از توابع استان خراسان رضوی توسط رسانک محرز گشته است.

اتهام مطرح شده علیه این شهروندان “جرایم مربوط به مواد مخدر” اعلام شده است.

یک منبع آگاه در این باره گفت: این دو نفر در تاريخ ٢٨ خرداد ماه ٩٨ توسط نیروهای هنگ مرزی در حالی بازداشت شده اند که سوار بر یک خودروی آژانس در حال برگشت به منزل خود بوده‌اند.

این منبع افزود: ماموران بر اساس گزارش‌های دریافتی غلط آنها را بدون هيچگونه باری از خودرو پیاده و بازداشت کرده‌اند و چند روز بعد پس از توقیف یک محموله کوچک مواد مخدر، آن را به اسم این دو نفر ثبت کرده‌اند.

این افراد بارها در بازجویی‌ها و در مقابل قاضی اتهامات را رد کرده‌اند اما قاضی “وزیری”، اهل زابل بدون توجه به اظهارات متهمان برای آنها حکم اعدام صادر کرده است.

بر اساس این گزارش، مسئولان زندان تربت جام در تاریخ ١۶ آبان ماه بدون اطلاع خانواده‌های این زندانیان، قصد اعدام کردن آنها را داشته اند که سایر زندانیان دست به اعتراض زده و این زندان برای ساعاتی شاهد درگیری های گسترده بوده است.

گفته می‌شود بدنبال این درگیری ها مقامات قضایی و زندان تربت جام، تلفن های زندان را قطع و شماری از زندانیان را بدلیل ترس از درگیری و آشوب، به مشهد منتقل کرده‌اند.

خانواده های محمدنبی و عبدالله پس از پیگیری های مکرر توانسته اند روز چهارشنبه ١٨ آبان ماه با فرزندان خود ملاقات ده دقیقه ای با حضور نیروهای امنیتی و نظامی داشته باشند.

گفتنی است که پس از اعدام این زندانیان، خانواده های آنان از سوی نهادهای امنیتی به شدت تحت فشار قرار گرفته اند تا در خفا مراسم تشییع پیکر فرزندانشان را برگزار کنند ولی با وجود این صدها شهروند به مراسم تشییع جنازه رفته و این مراسم تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*