بازداشت و بی‌خبری از یک شهروند معلول در زاهدان

به گزارش رسانک، روز ٢۶ مهر ماه ١۴٠١، نیروهای لباس شخصی اطلاعات سپاه یک شهروند دارای کارت معلولیت را در شهر دُزاپ (زاهدان) بازداشت کردند و اکنون با گذشت حدود سه هفته همچنان از وضعیت و محل نگهداری دقیق وی خبری در دست نیست.

هویت این شهروند بلوچ “عبدالناصر گرگیج” ٢٨ ساله فرزند عبدالرحمن اهل دُزاپ محرز گشته است.

گفته می‌شود به همراه عبدالناصر، دو نفر دیگر به نام های سعید شهرکی و روح‌ الله مزارزهی نیز بازداشت شده اند که پیشتر خبر بازداشت‌شان از رسانک منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، عبدالناصر بدلیل تصادف رانندگی بینایی یک چشم خود را ازدست داده و از دست و پای چپ دارای معلولیت می‌باشد. فک وی پلاتین دارد و رگ های اعصاب هم بدلیل پارگی، پیوند زده شده اند.

خانواده وی به شدت نگران سلامت او هستند و علیرغم پیگیری های مکرر تاکنون موفق به دریافت پاسخی قانع کننده از سوی نهادهای امنیتی نشده‌اند.

همچنین روح الله روز ٨ مهر ماه ١۴٠١، از ناحیه پا مورد اصابت گلوله جنگی قرار گرفته و هنگام بازداشت با سعید و عبدالناصر قصد رفتن به پمپ بنزین را داشته‌اند.

لازم به ذکر است که بر اساس ماده ۵۰ قانون آیین کیفری ، شخص بازداشت شده حق دارد در همان ساعات اولیه بازداشت با تلفن یا هر وسیله دیگر ، آشنایان و خانواده خود را از شرایطش آگاه کند و ضابط‌ها مکلف هستند به این موضوع عمل کنند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*