کشف هشت هزار قطعه کوسه قاچاق در چهبار 

به گزارش رسانک، امروز یکشنبه ٢۵ اردیبهشت ماه ١۴٠١، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بلوچستان و سیستان گفت: پیرو کشف چندین محموله کوچک کوسه در مرکز بلوچستان، شهر دُزاپ ، مأمورین یگان حفاظت محیط زیست استان با رصد اطلاعاتی موفق به شناسایی یکی از بزرگترین عوامل قاچاق کوسه ماهیان در شهرستان چهبار شدند.

داود میرشکار گفت: محموله مذکور شامل هشت هزار قطعه کوسه و بیش از این مقدار باله کوسه بود که پس از اخذ دستور مقام قضائی در یکی از سردخانه‌های شهرستان چهبار کشف و ضبط و متخلفین مربوطه جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضائی این شهرستان معرفی شدند.

وی افزود: کوسه ماهیان با توجه به نقش مهم آنها در سر زنجیره هرم غذایی دریا ضامن سلامت غذایی تنوع زیستی دریا و انسان‌ها می‌باشند به همین دلیل در کانون توجه دوستداران محیط زیست و سازمان‌های بین المللی قرار گرفته اند.

میرشکار بیان کرد: قانون گزار جرایم بسیار بالایی در صورت صید غیرمجاز و تجارت غیر قانونی این گونه‌های با ارزش حیات در نظر گرفته است.

گفتنی است که در سال‌های اخیر بسیاری از افراد پرنفوذ غیربومی در ادارات و سازمان های دولتی و با استفاده از رانت و رشوه اقدام به تخریب محیط زیست، برای منافع شخصی کرده اند. 

لازم به ذکر است که در صورت بریده شدن قطعه های کوسه همچون باله، این کوسه در نهایت در اعماق دریا جان می‌دهد. 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*